سید حسن قاضی عسگر روز پنجشنبه در نشست صمیمی وزیر صنعت معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستانهای شهرضا و دهاقان در شهرک صنعتی رازی شهرضا اظهارداشت: همانطور که شبکه برق اضطراری برق در کشور وجود دارد باید شبکه اضطراری آب هم داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: این نیاز ویژه باید در هیات دولت مطرح و بررسی شود و برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: توانمندی سازی اقتصادی تشکل‌های اقتصادی سیاست جدی ما در استان اصفهان است.

قاضی عسگر اظهارداشت: واگذاری کارها به تشکل های اقتصادی و بخش خصوصی و دخالت نکردن بیش از اندازه دولت، به حل بسیاری از مسائل و مشکلات کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: توجه به منطقی‌سازی تعرفه‌ها راهگشا کار فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

قاضی عسگر اضافه کرد: امروز با معضل تجمع شیر خشک در کارخانه‌های استان مواجه هستیم و در صورتی که به این مساله توجه جدی نشود ممکن است کارخانه داران از خرید شیر خودداری کنند و به مشکل امنیتی جدی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهرکهای صنعتی با سه مشکل اصلی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: سرکوب نرخ ارز به عنوان یکی از مسائل و مشکلات اساسی فعالان اقتصادی در طول سالهای گذشته محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مسائل اقتصادی با دخالت کمتر دولت در فعالیت های اقتصادی حل می شود تصریح کرد: توزیع غیر هدفمند و کور یارانه ها از دیگر مسائل و مشکلات صنعتگران است.

به گفته وی یارانه‌های بسیاری در کشور ما هدر می رود اما قالیبافان مورد حمایت و بیمه قرار نمی گیرند.

قاضی عسگر بیان کرد: بالا بودن سود بانکی برای فعالیت های اقتصادی از دیگر مشکلات صنعتگران است که فعالیت های اقتصادی را مقرون به صرفه نمی کند.

وی تاکید کرد: برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی باید ریشه ای و زیربنایی عمل کنیم تا با مشکلات کمتری مواجه شویم.

وزیر صنعت معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان اصفهان از تعدادی از شرکت های واقع در شهرک صنعتی رازی شهرستان شهرضا بازدید کرد و در ادامه در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرستانهای شهرضا و دهاقان حضور یافت و در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان شرکت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.