آیت‌الله غلامعلی صفایی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت آیت‌الله عبدالنبی نمازی با عنوان مجاهد مهاجر افزود: عالمان بزرگ ستارگانی پرفروغ، بی‌غروب و در آسمان ولایت، عنصر هدایت و نجات هستند و انقلابی، مردمی، با ایمان، با اخلاق و با تقوا بودن از جمله ویژگی‌های شخصیتی مانند آیت‌الله نمازی است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این آیین بیان کرد: نگاه ولایتمدارانه آیت‌الله نمازی همیشه در همه رفتارهای او مشاهده شده و تمام رفتار و کردار ایشان از همین ویژگی ناشی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: خاندان آیت‌الله نمازی در استان بوشهر گسترده است و جد بزرگوار وی، آیت‌الله حاج شیخ حسین نمازی از بزرگان نجف اشرف و استان بوشهر بود.

وی یادآور شد: هنگامی که رهبری معظم انقلاب به آیت‌الله نمازی امر فرمودند به کاشان عزیمت کنند، با وجود موقعیت و شرایطی که در قم داشتند، از امر ولایت پیروی کردند و این مسوولیت را پذیرفتند.

آیت‌الله صفایی همچنین تاریخ زندگی آیت‌الله نمازی را تجلی اسلام ناب محمدی دانست و از مردم، فهیم و با بصیرت منطقه کاشان قدردانی کرد.

آیین نکوداشت آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان با حضور  در سالن ملامحسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله نمازی و سند هویتی وی از سه کتاب فقیه مهاجر مجاهد، خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده و ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی که متولد ۱۳۲۷ بوشهر، تحصیلکرده و مدرس حوزه علمیه نجف اشرف و قم می‌باشد.

سوای پیشینه مبارزاتی با حکومت ستمشاهی، وی پیش‌تر مسوولیت‌هایی از جمله به عنوان قاضی شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی غرب کشور، فرمانده سپاه منطقه ۲ کشوری، نماینده امام (ره) در اطلاعات کل سپاه، مسوول دفتر تایید ضوابط شرعی نمایندگی امام خمینی (قدس سره) در سپاه پاسداران، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از بوشهر، تهران و دادستانی کل کشور عهده‌دار بوده است و پژوهش‌ها و تالیف‌های متعددی نیز در بحث فقه و تفسیر دارد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی از سال ۸۵ تا کنون مسوولیت نمایندگی ولی‌فقیه در کاشان را برعهده دارد، امام‌جمعه این شهر و نماینده مردم منطقه در مجلس خبرگان رهبری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.