سید عباس صالحی روز پنجشنبه در پیامی به آیین نکوداشت آیت‌الله عبدالنبی نمازی عنوان کرده است: فضایل نیکان و بزرگان سرمایه معنوی و سیره صالحان و پارسایان الگویی مطمئن برای جامعه‌ای است که در اندیشه‌های آرمانی خود طالب جاودانگی است؛ از این رو شناخت و معرفی شخصیت های ممتاز و تاثیرگذار، جریان معرفت عمومی را تقویت و چراغی فرا راه پویندگان مسیر معرفت می‌افروزد.

در ادامه این پیام آمده است: در پرتو انوار قرآن و عترت جامعه ایمانی این اقبال بلند و افتخار بزرگ را یافته که راه سعادتمندی را بپیماید و در مسیر کمال، زیستی معناگرا داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرده است: یکی از شخصیت‌هایی که در استمرار اعتلای معرفت و باور دینی مجاهدتی با برکت در حوزه علم و اخلاق داشته، عالم ارجمند آیت‌الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی است.

وی در این پیام تشریح کرده است: ایشان با درک علمای بزرگ حوزه نجف، اخلاق‌مداری و دغدغه‌مندی دینی را محور و مدار خود قرار دادند و ضمن حضور در مناسبات انقلابی و مبارزاتی، خالصانه در عرصه عمل وارده شدند، در جبهه‌های نور علیه ظلمت متعهدانه شرکت جستند، در سطوح مدیریتی و فرماندهی نیز راهبری هوشمندانه داشتند.

صالحی افزوده است: ایشان در کنار مسوولیت‌های سنگین اجرایی، پژوهش و تالیف و تدریس علوم الهی را هیچگاه رها نکردند، بلکه با التزام فکری بر مشی ارزشمند فقها و علمای پیشین تاکید ورزیدند و با نگارش بیش از ۲۰ عنوان کتاب در تفسیر، فقه اصول و اخلاق جامعه علمی را از برکت رشحات برجسته قلمی خود بهره‌مند ساختند.

به گفته وی، اهتمام ارزشمند مردم فهیم و ولایتمدار و مسوولان شهر فرهنگی کاشان در پاسداشت و نکوداشت این عالم بزرگوار، که نزدیک به ۱۴ سال در این شهرستان محوریت امور دینی، فرهنگی و نمایندگی ولی‌فقیه را عهده دارند، اقدامی شایسته است و البته از اهالی دیندار و دوستدار مفاخر دینی دارالمومنین جز این انتظار نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام نیز افزوده است: اینجانب به سهم خود از زحمات دست اندرکاران این رویداد مبارک صمیمانه قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان در استمرار پیشبرد امور دینی و قرانی بست سیره نبوی و علوی و گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری شهر پر افتخار کاشان، توفیق روز افزون مسالت دارم.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی که متولد ۱۳۲۷ بوشهر، تحصیلکرده و مدرس حوزه علمیه نجف اشرف و قم می‌باشد، از سال ۸۵ تا کنون مسوولیت نمایندگی ولی‌فقیه در شهرستان را برعهده دارد، امام‌جمعه و نماینده کاشان در مجلس خبرگان رهبری نیز هست.

قاضی شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی غرب کشور، فرمانده سپاه منطقه ۲ کشوری، نماینده امام (ره) در اطلاعات کل سپاه، مسوول دفتر تایید ضوابط شرعی نمایندگی امام خمینی (قدس سره) در سپاه پاسداران، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از بوشهر، تهرانی و دادستانی کل کشور از دیگر مسوولیت‌های وی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

رساله فی وجوب صلاه‌ الجمعه، مصباح الشریعه فی شرح تحریر الوسیله کتاب الخمس، مصباح الشریعه فی شرح تحریر الوسیله کتاب الاجتهاد و التقلید، مصباح الشریعه فی شرح تحریر الوسیله کتاب صلاه المسافر، مصباح الشریعه فی شرح تحریر الوسیله کتاب الصوم، گناه و آثار آن، معرفه الله، ولایت فقیه، پاسخ به شبهات پیرامون ولایت فقیه، رساله‌ای در اخلاص، صفات و شرایط رهبری در اسلام، تفسیر پنج جلدی هدی، معاد از دیدگاه قرآن و روایات و زندگی سیاسی امام سجاد (ع) از جمله فعالیت‌های علمی و تالیف‌های این عالم مهاجر مجاهد به شمار می‌رود.

آیین نکوداشت آیت الله‌ نمازی با حضور حجت السلام ربانی، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر، عباس رضایی استاندار اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و جمعی از مسوولان و شخصیت‌های استانی و شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.