عباس رضایی روز سه شنبه در حاشیه چهل و یکمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز در خصوص گزارش جلسات قبل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مطرح شد که آیا مصوبات جلسه قبل اجرایی شد و یا بر روی کاغذ مانده است؟ در این راستا خوشبختانه بیشتر مصوبات جلسه قبل عملیاتی شده بود.

وی با اشاره به مصوبات چهل و یکمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اصفهان بیان کرد: کارخانه بزرگ پلی اکریل یکی از این مصوبات بود که هم و غم ما بر نگهداشتن و فعال سازی به معنای واقعی این مجموعه تولیدی عظیم است.

استاندار اصفهان ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی زیرمجموعه این کارخانه که به تولیدات کارخانه پلی اکریل نیاز دارند باید به معنای واقعی فعال‌سازی شوند از این رو کمیته ویژه‌ای برای فعال نگه‌داشتن و فعال‌سازی بیشتر این کارخانه تشکیل شد.

وی افزود: همچنین مسئولان خدمات شهری مانند گاز، آب و برق برای مطالبات خود درخواست‌هایی داشتند که تصمیمات لازم در این راستا گرفته و مقرر شد همراهی لازم برای استمرار فعالیت‌های جاری تا فعال‌سازی کامل کارخانه پلی اکریل را داشته باشیم.

رضایی با اشاره به تبصره 12 قانون بودجه 98 که یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود اشاره و بیان کرد: براساس این قانون آن گروه  از سازمان‌ها وادارات دولتی که باید براساس این تبصره به فروش برسد و در کمیته‌ای که با عضویت اداره‌کل دارایی و سازمان برنامه و بودجه و معاونت عمرانی استانداری است، دستگاه‌هایی که مازاد داشتند اعلام کرده و در صورت نیاز به کاربری به کمیسیون ماده پنج راه پیدا کنند و در راستای تغییرکاربری آن‌ اقدام کنند.

وی اضافه کرد: یک سری از دستگاه‌ها هم مازاد نداشتند که گروه بازرسی ویژه برای آن‌ها تشکیل شد تا مورد بررسی و شفاف سازی صورت بگیرد،  سامانه "سادا" توسط اداره کل دارایی راه اندازی شد که از طریق این سامانه آن دسته از ادارات دولتی که اموال مازاد نداشتند بررسی و احصا و در جلسات بعد اتخاذ تصمیم شود.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از طرح‌های اصلی اقتصاد مقاومتی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی به ویژه در استان که استانی با آب و هوای خشک بوده و میزان بارندگی در آن کم است باید به جای استفاده از کشت‌های غرقابی الگوهای کشت را برای کشاورزان تعریف و در جهت رونق گلخانه‌ها قدم برداریم.

وی اظهارداشت: ما برای احداث گلخانه‌ها با توجه به هماهنگی با بانک کشاورزی برای وام 9 درصد هیچ گونه محدودیتی نداریم، اما برخی از واحدها مشکل انشعاب گاز داشتند که قرار شد اداره گاز استان تمامی مسائل و مشکلات را مرتفع کنند.

رضایی ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی برنامه خود را برای توسعه گلخانه‌ها در دیگر شهرستان‌ها به سایر ادارات ارائه دهد تا بتوانند از آن استفاده و بهره‌مند شوند.

استاندار اصفهان از مردم اصفهان خواست مصرف بهینه آب را به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی مدنظر قرار دهند.

وی درباره چگونگی نحوه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در جلسه قبل از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بودیم که عملکرد اقتصاد مقاومتی دیگر استان‌ها را بررسی و از آن‌ها الگوبرداری کنند از این رو اقداماتی که در کرمان و خراسان رضوی انجام شد مطرح و قرار شد که از آن الگوها بهره برداری کنیم.

رضایی گفت: از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواستم که نشستی با حضور صاحبان اندیشه از جمله مدیران سابق اصفهان، اتاق بازرگانی و استادان دانشگاه که می‌توانند در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ایده‌ای ارائه دهند تشکیل شود که طرح و طرح‌هایی با استفاده از افکار عمومی و صاحبان اندیشه و نظر جمع بندی و در جلسه آینده مطرح کنند تا اصفهان هم مانند همه زمینه‌ها که پیشگام و پیش قدم بوده طرح جدیدی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

برای سال جاری تمرکز بر روی ۳۱ طرح اقتصاد مقاومتی در استان است که اجرای هر کدام از آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

چهل و یکمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار اصفهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسه‌های استانداری اصفهان برگزار شد. در این جلسه مصوبه‌های جلسه‌ قبل ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.