سعید بلانی‌زاده روز یکشنبه در نشستی خبری تشریح کرد: یک فقره از این پرونده‌ها محموله‌ای قاچاق شامل انواع کولر گازی، سیگار، پوشاک و لباس خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال بود.

وی با اشاره به شناسایی هشت دستگاه موتورسیلکت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بیان کرد: پس از رسیدگی به پرونده برای هشت نفر متهم حکم برائت صادر اما سه دستگاه از موتورسیکلت‌ها به نفع دولت مصادره شد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان برخورد با ۲ فقره پرونده مرتبط با استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارزش یکی از این کالاهای قاچاق افزون‌بر ۹۹ میلیارد ریال بود که در این زمینه یک هزار و ۸۶۰ دستگاه نیز از یک شرکت صنعتی توقیف شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و اسکان متهمان در دیگر استان‌ها، پرونده شبکه‌ای تشخیص داده شد و با قرار عدم صلاحیت، در شعب دادسرای پولی و بانکی مرکز در حال رسیدگی است.

بلانی‌زاده همچنین از شناسایی و ضبط ۴۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از انبار یک شرکتی تولیدی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۲ نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدند و شناسایی سایر متهمان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی رسیدگی به یک پرونده قاچاق ارز در شعبه ویژه قاچاق تعزیرات حکومتی کاشان را نیز یادآور شد و گفت: این متهم ۸۰ هزار دلار به صورت مبادلات و خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها و به صورت غیرقانونی انجام داده بود که البته متهم با تامین وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی آزاد است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان در ادامه اظهارداشت: ۲۹۳ فقره پرونده نیز در سایر شعبه‌های اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت و ۳۱۰ نفر متهم به ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گفته وی، ۲۶ فقره از پرونده‌ها مربوط به قاچاق کالا و ارز است که متهمان آن افزون‌بر ضبط کالا به پرداخت پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند و ۷۰ فقره پرونده نیز مربوط به بهداشت، دارو و درمان بود که متهمان بیش از ۶۵۰ میلیون ریال جزای نقدی پرداخت کردند.

بلانی‌زاده همچنین گفت: ۱۹۳ فقره پرونده‌ مربوط به کالا و خدمات شامل ۵۴ مورد تخلف گران‌فروشی، ۴۳ مورد کم‌فروشی و تقلب و ۸۴ مورد درج نکردن قمیت و صادر نکردت فاکتور بود که در مجموع به پرداخت افزون‌بر چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: ۴۳ فقره پرونده دارای شاکی نیز در شعبه‌های اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان مورد رسیدگی قرار گرفت و خسارت‌ها به شاکیان برگشت داده شد و متهمان به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان عنوان کرد: ورودی پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

بر اساس آخرین آمارها نزدیک به ۴۷ اتحادیه و ۱۵ هزار واحد صنفی در شهرستان کاشان فعالیت دارند.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.