مهدی خضری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تردد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تردد عبوری در فروردین و کمترین حجم مربوط به خرداد ماه بود، گفت: ساعت اوج تردد در ۶ ماه ابتدایی سال‌جاری مربوط به ساعت ۱۸ تا ۱۹ روز جمعه نهم فروردین و ساعت اوج تردد متخلفان سرعت ساعت ۱۷ تا ۱۸ روز چهارم فروردین ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور ۱۹۱ هزار و ۲۹۷ تخلف و سامانه های توزین در حین حرکت تردد ۱۲ هزار و ۱۶۹ تخلف را ثبت کردند.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش احتمال بارندگی ها در سطح استان اصفهان از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین و مقررات، قبل از سفر از وضعیت آب وهوایی مقصد خود اطلاع پیدا کنند.

خضری با بیان اینکه ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است که اصلاح ۶۷ نقطه از آنها در اولویت قرار دارد، گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از تصادفات در استان بدلیل عوامل انسانی است.  
وی با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات در استان ناشی از بی توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است، افزود: عمده تصادفات محورهای مواصلاتی استان اصفهان منجر به واژگونی ناوگان حمل و نقل می‌شود.   

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.  
بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می کند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود.  
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می کند.  
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.  
استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

۷۱۵۰  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.