سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی روز پنجشنبه در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: جنگ دشمنان با ایران هشت سال نبود، بلکه جنگی ۴۰ ساله بوده و در ۶ جبهه از جمله فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به کشور هجوم آوردند؛ چنان که جز رادیوها، شبکه‌های مجازی و رسانه‌های نوشتاری بیش از ۱۰۰ شبکه تلویزیونی به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، اردو و پشتو بر ضد نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: دوره جنگ اکنون از ۴۰ سال گذشته اما ملت ایران در این مدت به برکت ولایت فقیه برابر آمریکا و سایر مستکبران مقاومت کرده و روی پای خود ایستادند و اگر به آمریکای ۵۰ سال پیش نگاه کنیم، می‌بینیم که امروز اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت نشانده است.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: روزی موجودیت انقلاب اسلامی در خطر بود و رزمندگان سینه چاک به جبهه‌ها می‌رفتند اما امروز که این موجودیت تثبیت شده، برای گسترش توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به آن سوی آب‌ها می‌روند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس یادآور شد: جنگ تحمیلی، جنگ ایران و عراق نبود بلکه جنگ اسلام و کفر بود و کشورهای فرانسه، انگلستان و آلمان کارخانه‌های شیمیایی را تعطیل و در بغداد اقدام به ساخت بمب شیمیایی برای مقابله با جوانان و رزمندگان اسلام می‌کردند.

اسدی اظهارداشت: هواپیماهایی که تا آن روز در اختیار هیچ کشوری قرار نداشت، برای رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران به عراق تحویل دادند و دلارهای سعودی، کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای این امر در اختیار صدام حسین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت امام حسین (ع) برای دفاع از اسلام هر چه داشت به میدان آورد تا به مردم جهان درس آزادگی، استقامت و رویارویی با استکبار بدهد، ادامه داد: مدعیان دروغین حقوق بشر می‌کوشند انسان‌ها را به دو دسته ستمگر و ستم‌پذیر یا غارتگر و ‌غارت‌شونده خاضع تقسیم کنند اما سرور شهیدان آموختند که انسان باید یار ستم‌دیده بوده و رویاروی دشمن بایستد.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر لزوم قدردانی از سرداران رشید زنده سپاه اسلام که در مسیر شهادت قرار دارند، گفت: فرهنگ شهادت طلبی از جمله برکت‌ها و نعمت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بود که موجب شد رزمندگان برای دفاع از دین خدا قید همه چیز را بزنند.

وی بصیرت افزایی و شناخت دشمن را مهم‌ترین تکلیف مردم دانست و افزود: آمریکا قرار بود دولت سوریه را در مدت ۶ ماه از بین ببرد؛ نه تنها نتوانست بلکه با ۶۵ هزار کشته و زخمی و هزینه کردن میلیاردها دلار حتی عراق را هم در دست ندارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمود چهارباغی» که به پاس ایستادگی و دفاع قهرمانانه در برابر کفر، استکبار جهانی و دفاع از حریم اهل بیت (ع) به دریافت نشان نصر درجه یک از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) نائل شده، در ادامه این آیین با حضور جمعی از مسوولان از جمله آیت الله نمازی، نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان قدردانی شد.

افزون‌بر ۵۰ نفر از منطقه کاشان در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) تاکنون به جرگه شهدا پیوستند.

مردم کاشان همچنین یک هزار و ۷۰۰ شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.