میدان امام (ره) اصفهان از صبح روز عاشورا پذیرای دسته‌های مختلف عزاداری مردم ولایتمدار و شهیدپرور اصفهان بود که در قالب هیأت های عزاداری در این میدان تاریخی اجتماع کردند و به عزاداری پرداختند.
هیات‌های عزاداری در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزن و همراه داشتن عَلم‌ها و پرچم‌های محرم با عبور از خیابان‌های مختلف شهر از جمله سپاه و حافظ خود را به میدان امام (ره) رساندند و شور و اعتقادشان را برای زنده نگه داشتن راه امام حسین(ع) به دنیا نشان دادند.

در این مراسم، مداحان، مرثیه و نوحه خوانان به بیان وقایع قیام عاشورا پرداختند و مردم با در درست داشتن پرچم‌های یاحسین و یاابوالفضل و سربندهای حضرت علی اصغر(ع) و علی اکبر(ع) به یاد مصائب حضرت امام حسین (ع) و یارانش سوگواری کردند.

حدود یکصد دسته و کاروان عزاداری از قومیت‌ها، محله‌ها و نقاط مختلف اصفهان در این اجتماع بزرگ در میدان امام (ره) شرکت کردند و تعدادی از گردشگران و گزارشگران خارجی نیز به ثبت این رویداد پرداختند.

همچنین نماز ظهر عاشورا با حضور سوگواران و هیات‌های عزاداری در مسجد تاریخی امام (ره ) اصفهان به امامت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری اقامه شد.

ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌های عزاداری مستقر در خیابان ها و محله‌های اطراف میدان امام نیز از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی با حضور در میدان امام(ع) و خیابان های اطراف آن به خدمات رسانی به عزاداران پرداختند.

اصفهان روز سه شنبه مصادف با دهم محرم و عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزا بود و مردم این خطه، آیین‌های مذهبی در سوگ امام سوم شیعیان و یاران باوفایش برگزار کردند. 
 پنج هزار و چهارصد هیئت مذهبی در سطح استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

/۶۰۲۲/ ۳۰۱۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.