شهردار سمیرم روز سه شنبه در نخستین جلسه کمیته فرهنگ شهروندی در شهرداری این شهر اظهار داشت: وضعیت ناپایدار درآمد شهرداری هایی مانند شهرداری سمیرم مناسب شأن مردم نیست و باید به دنبال برنامه ها و طرح هایی برای کسب درآمد بود.

کوروش صابری خاطرنشان کرد: شعار جهانی قرن حاضر«شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر» نامگذاری شده است و شهروندان سمیرمی نیز باید با اعتماد به شهرداری، این سازمان غیردولتی را در پیشبرد برنامه های خود یاری کنند.

به گفته وی، امروزه هوشمندسازی شهرها در حال اجرایی شدن است اما در سمیرم بدلیل ضعف های زیرساختی، این امر شکل نگرفته و نیازمند فرهنگ سازی و درآمدزایی است.

وی ادامه داد: اینکه شهروندان به شهرداری اعتماد ندارند، پذیرفته شده است زیرا ممکن است در سال های گذشته، فعالیت های بایسته و شایسته ای را ندیده باشند یا رفت و آمد شهرداران در این امر موثر بوده باشد.

صابری با اشاره به اینکه مشارکت پذیری شهروندان از طریق شکل گیری کارگروه کمیته هایی مانند کمیته فرهنگ و حقوق شهروندی دنبال خواهد شد، افزود: همایشی نیز در آینده نزدیک با موضوع حقوق شهروندی در سمیرم برگزار می شود.

وی در باره تعامل نداشتن شهرداری با سازمان های دیگر اظهار داشت: این موضوع درست نیست و کاملا برعکس است چرا که بقیه سازمان ها دید سرمایه ای و خدماتی به شهرداری دارند اما حاضر به کمک به ما در خیلی از زمینه ها نیستند.

شهردار سمیرم با تاکید بر توسعه و نقش فرهنگ در این زمینه افزود: زیربنای همه این مسائل نیز آموزش است که گاهی ما خود در برابر آن مقاومت می کنیم و خویش را بی نیاز از آموزش می دانیم.

به گفته صابری، گاهی نباید یا نمی توان آموزش ها را علنی و کلاسی برگزار کرد از همین رو باید غیرمستقیم و با طرح ها و برنامه های خاص هنری، فرهنگی و حتی نمادین این فرهنگ را در بین عموم جا انداخت و نتیجه گرفت.

وی به طرح ویژه آبشار سمیرم نیز اشاره کرد و گفت: جانمایی و طراحی ویژه این منطقه نمونه گردشگری استان اصفهان با همکاری دانشگاه هنر انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، دیگر هیچ خودرویی به محدوده بالای آبشار وارد نمی شود و همه خودروها در همان ابتدای ورودی در پارکینگ مستقر می شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به گرفتن اعتبار۲۰ میلیارد ریالی برای ساخت باغ بانوان سمیرم پرداخت و تصریح کرد: اعتبار این باغ در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است و کار احداث آن با همکاری مردم در آینده نزدیک آغاز می شود.

صابری، ساخت فرهنگسرا در ورودی محله کوشک در مرکز سمیرم را هم نوید داد و افزود: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مجموعه به همت راه و شهرسازی تخصیص داده شده است.

شهردار سمیرم گفت: قرار گرفتن فرهنگسرا در محدوده مرکزی شهر و بافت سنتی محله کوشک و همچنین دسترسی به بیشتر محله ها، نقطه قوت آن محسوب می شود.

تاکید بر آموزش های عمومی و محله ای در موضوع حقوق شهروندی، توجه بیشتر به کارها و برنامه های فرهنگی در شهر و شهرداری، گردشگری بودن سمیرم و ارتقاء فرهنگ گردشگری و آموزش در این بخش، شناسایی محله به محله فرهنگ ها، طرح های تشویقی، ایجاد نمایشگاه فصلی در ورودی شهر، توجه به هویت شهری، ریل گذاری اهداف کمیته حقوق و فرهنگ شهروندی و نیاز به نماد شاخص بعنوان معرف منطقه سمیرم، از دیگر موضوع های عنوان شده در این نشست بود.

شهر سمیرم بابیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت و محله های پامنار، خواجگان، قلعه، دُهان، دُلگر، جنگل، عُلیا و ماندگار به عنوان مرکز شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

۷۱۴۷/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.