آرش اخوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چند سال فعالیت دولت تلاش شده تا در حوزه فنی و حرفه ای با ترکیب و همراهی دانش و مهارت و خلاقیت به  توانمندسازی سرمایه های انسانی جامعه پرداخته شود.

وی، تدوین و اجرای طرح صلاحیت حرفه ای و اجرای آن در ۲ صنعت بزرگ فولاد کشور، تدوین سند توسعه مهارت استان با رویکرد محلی، منطقه ای، اجرای طرح نظام آموزش دوگانه برای اتحادیه های صنف تعمیرکاران وسایل نقلیه سبک، موبایل، کافی شاپ، آرایشگر مردانه، جوشکاری و با هدف معرفی نیروی ماهر، مستعد و توانمند همگام با فناوری روز دنیا بمنظور اشتغال به صنایع و صنوف را از دستاوردهای مهم دولت در این بخش برشمرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان انعقاد تفاهم نامه با شهرک علمی تحقیقاتی و بنیاد ملی نخبگان استان، تشکیل شورای مهارت استان، تجهیز و راه اندازی کارگاه های آموزشی با مشارکت بخش غیردولتی و صرفه جویی در اعتبارات عمرانی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و اعتبارات خرید تجهیزات ۴۰ میلیارد ریال را از دیگر دستاوردهای و اقدامات صورت گرفته این دستگاه عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این مدت مراکز سنجش الکترونیک در بیش از  ۲۸ شهرستان استان راه اندازی و بیش از ۷۰ تفاهم نامه ملی و ۲۰ تفاهم نامه استانی برای همکاری با دانشگاه ها، صنایع و صنوف، مؤسسات آموزشی و سایر دستگاه ها منعقد شد.

اخوان اجرای طرح نیاز سنجی آموزشهای روستایی در تمامی شهرستان های استان و برگزاری آموزشهای مهارتی، تشکیل کمیته های مهارت با مسوولیت فرمانداران در هر شهرستان و تدوین و بازنگری استاندارد آموزشی در رشته های متنوع به ویژه درحوزه صنعت گردشگری و هتلداری را از دیگر  دستاوردهای دولت در این بخش برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از ظرفیت آموزشی مراکز به سمت آموزش های نوین و راهبردی ارتقا یافته که از آن جمله می توان به مرکز فن آوری های نو و راهبردی در رشته های نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، گیاهان داروئی، انرژهای نو اشاره کرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان با تعداد ۵۳ مرکز آموزش دولتی، ۳۸۸ کارگاه ثابت شهری، ۱۷۶کارگاه جوار شهری، ۱۷۹ کارگاه جوار روستایی، ۲۴۰ کارگاه صنایع ضمن کار، ۳۸ کارگاه صنایع اصناف، ۷۴ کارگاه جوار دانشگاه،۶۴ کارگاه جوار پادگان، ۵۹ کارگاه جوار زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در بخش دولتی به صورت رایگان ارائه می کند.

در استان اصفهان یکهزار و ۱۹۲ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال بوده که از این تعداد ۹۴۷ آموزشگاه در حوزه بانوان، ۱۲۳ آموزشگاه در حوزه برادران و ۱۶۸ آموزشگاه به صورت دومنظوره فعالیت آموزشی دارند.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.