عباسعلی پوربافرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه موضوع اساسی در توسعه پایدار شهرستان خور و بیابانک تاثیرگذار است که شامل تامین زیرساخت ها، نگاه توسعه یافتگی به منطقه و ایجاد مشوق ها و انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشد.

وی با بیان این که این خطه هنوز با مشکلات زیادی مواجه است و باید زیرساخت های لازم جهت پیاده سازی طرح های توسعه بر اساس ضرورت و نیاز منطقه و توجیه مناسب ایجاد شود، تصریح کرد: هم اکنون با ورزشگاه هایی مواجه هستیم که به دلیل بدون استفاده ماندن به انبار علوفه تبدیل شده اند.

پوربافرانی با اشاره به اینکه شبکه برق این شهرستان برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مناسب است، اظهار داشت: تا کنون نیز هیچ جاده چهار بانده در این خطه نداریم و شاهد تصادف های بسیاری در راه ها هستیم.

وی کمبود آب آشامیدنی را نیز یکی از مشکلات زیرساختی خور و بیابانک خواند و اضافه کرد: منابع آبی در این شهرستان وجود دارد اما باید آن را به آب سالم و قابل استفاده تبدیل کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید نگاه توسعه یافتگی به این خطه داشت، گفت: این نگاه باید در جذب اعتبارات، تسریع در انجام کارها و حذف کاغذبازی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت مشوق ها و انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق کمتر توسعه یافته، افزود: لازم است تسهیلات مالی و اختیارات ویژه ای برای منطقه در نظر گرفته شود تا سرمایه گذار انگیزه کافی را داشته باشد.

پوربافرانی با بیان اینکه خور و بیابانک می تواند یکی از ۱۴ شهرستان تاثیرگذار و مبدا تحول در استان باشد، اضافه کرد: طرح هایی از قبل برای توسعه این شهرستان آغاز شد که باید به آنها اولویت داد و مشوق های مناسبی برای جذب سرمایه گذار در نظر گرفت.

وی، نرخ بیکاری در این شهرستان را مانند میانگین کشوری خواند و تصریح کرد: در این خطه، شغل کاذب یا موقت وجود ندارد و می توان با فعال کردن ظرفیت های معدنی، بومگردی، کشت خرما و گیاهان دارویی و پرورش شتر، زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کرد.

میانگین نرخ بیکاری در کشور در سال گذشته 12 درصد و سه ماه نخست امسال ۱۰.۸ درصد بود.

 ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته و محروم از همه استان‌های کشور در سال ۹۶ برای تدوین و اجرای طرح توسعه پایدار انتخاب شدند که از استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک برای این کار انتخاب شد.

خورو بیابانک به مرکزیت شهر خور با وسعتی افزون بر۱۲هزار کیلومتر مربع و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰۰ کیلومتری شرق اصفهان حدود ۱۰ درصد از کل مساحت استان را در اختیار دارد. این شهرستان دارای ظرفیت های گردشگری بومگردی، صنایع معدنی و کشاورزی و دامپروری از جمله کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر و شترمرغ است.

۳۰۱۱/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.