علیرضا تابش چهارشنبه شب در آیین اختتامیه المپیاد فیلم های کودکان در سالن سوره اصفهان  افزود: در ایران کارگردانانی هستند که عمر خود را صرف شما دغدغه های این دوره  کرده اند.
وی  با بیان اینکه این المپیاد ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله است، اظهارداشت : مراکزی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن سینمای جوان از جمله فرصت هایی است که می تواند زمینه خلاقیت کودکان و نوجوانان را ارتقا بخشد.
وی با بیان اینکه تلاش دست اندرکاران المپیاد فیلم سازی نوجوانان آموزنده بودن این دوره است، خاطرنشان کرد: المپیاد نهادی است که در دوره مدیریت ما بوجود آمد همانطور که نهاد جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در دوره پیشینیان ما در سی و دو سال پیش بوجود آمد.
مدیرعامل بنیاد فارابی با بیان اینکه حوزه کودک و نوجوان از حوزه هایی است که نیازمند توجه ویژه است، اضافه کرد: در این المپیاد فیلم سازانی هستند که ثمره عمر آنها توجه به کودکان است.
تابش اضافه کرد: این المپیاد به صورت سنت استاد و شاگردی که استادان در طول زمان و سینه به سینه مجموعه دارایی های خود را به دانش آموزان خود منتقل و  از آنها  انرژی و دارایی کسی می کردند، توانست در راستای انتقال دانش به هنرجویان نوجوان فیلم سازی موثر باشد.
وی ادامه داد : هنرآموزان این المپیاد از جای جای ایران به اینجا آمدند و دغدغه های آنها برای ما بسیار مهم است و از همین رو خواستار بیان نقاط قوت و ضعف المپیاد هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد این المپیاد به نقطه قوتی برای  فیلم سازی جوانان تبدیل شود.
وی بیان کرد :  سینما از دید من مثل قالب ایرانی است که اجزای  مختلفی دارد و گل وسط آن تمایز سینمای ایران با سینمای  سایر کشورهای جهان است.
رونمایی از مجموعه فیلم های ابوالفضل جلیلی" از دیگر بخش های اختتامیه المپیاد فیلم سازی نوجوانان بود.
علیرضا تابش گفت: ابوالفضل جلیلی جز آن دسته سینماگرانی که دغدغه نوجوانان دارد و جنس فعالیت های او از سیار سینماگران به دلیل متفاوت بودن جنس کار با نوجوانان و مسائل فرهنگی آنها متفاوت است.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور در اصفهان برگزار شد.
المپیاد فیلم های نوجوانان از بخش های جنبی این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در هشت گروه با حضور است هشت نفر از سینماگران مطرح کشور برگزار شد.
طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

 بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.