رئیس اداره هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل¬های مردمی استان اصفهان گفت: امروز با افتتاح مرکز نیکوکاری اردستان تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز نیکوکاری رسید.

به کزارش خبرنکار ایسنا- منطقه اصفهان در اردستان علی اخلاقی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری موسی بن جعفر(ع) اردستان، اظهار کرد: امروز با افتتاح مرکز نیکوکاری اردستان تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز نیکوکاری رسید که در کشور حدود ۱۸۲۶مرکز نیکوکاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی این است که ۷۰ درصد امورات آن به مردم واگذار شود، افزود: متاسفانه بیش از ۱۰۶ هزار خانوار در استان اصفهان زیرپوشش کمیته امداد و حدود ۵ میلیون و پانصد نفر در کشور تحت پوشش هستند.

رئیس اداره هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل¬های مردمی استان اصفهان با بیان اینکه بودجه ای که دولت برای کمیته امداد اختصاص می دهد حدود ۱۳ میلیارد تومان است، تصریح کرد: قطعا با این رقم کمیته امداد نمی تواند از پس امورات خود بر بیاید. اگر بخواهیم این بودجه را بین افراد زیر پوشش تقسیم کنیم شاید کمتر از ۲ میلیون تومان در سال سهمیه داشته باشند.

اخلاقی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد تزریق کردیم ادامه داد: این رقم را هرگاه بین نیازمندان تقسیم می کنیم هر خانوار کمتر از ۴ میلیون سهم دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از جمله استان های خیر خیز کشور محسوب می شود افزود: فلسفه مراکز نیکوکاری این است که هیئت امنای آن تعدادی از خیران شهرستان را در آن جذب می کنند و با شناسایی افراد نیازمند، حلقه بین خیرین و نیازمندان می شوند.

رئیس اداره هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل¬های مردمی استان اصفهان با بیان اینکه مساجد همیشه پایگاه سیاست، فرهنگ و دین بوده است، گفت: عمده مراکز نیکوکاری در مساجد راه اندازی شده و توسط نمازگزاران و امام جماعت مسجد و افراد خیر اداره می شود.

اخلاقی با بیان اینکه در کمیته امداد با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم ولی باید از پتانسیل محله ها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: این مراکز تحت حمایت و نظارت کمیته امداد است که قوانین مخصوص خود را دارد. اینگونه مراکز می تواند به نیازمندان جامعه و حتی معلولان و اتباع افاغنه کمک کند.

کد خبرنگار: ۱۳۰۹۵


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.