فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: امسال در حوزه کشفیات کالای قاچاق وضعیت خوبی داشتیم و شاهد افزایش 120 درصدی کشفیات در این حوزه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در گلپایگان، سرهنگ علی سبحانی امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار کرد: روز خبرنگار فرصت مغتنمی است که مقام شامخ شهدای رسانه که جان خود را برای برافراشته شدن پرچم بزرگ آگاهی بخشی و پاسداری از عدالت علوی و اندیشه انقلابی خالصانه وبی ادعا نثار کردند گرامی بداریم.

وی ادامه داد:جایگاه رسانه و خبرنگاری در کشور ما و در عرصه های مختلف در زندگی امر انکار ناپذیری است و این مسئله امروز به سرعت در حال گسترش است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: بالاترین حق مردم بر حکومت، امنیت است؛ احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است و مردم باید امنیت را احساس کنند. امنیت اجتماعی و اخلاقی برای ما مهم است و مردم باید همواره با امنیت اجتماعی مواجه باشند و با توجه به اینکه جامعه ما اسلامی است امنیت اخلاقی نیز برای ما مهم است.

سبحانی افزود: تقریبا 64 درصد سرقت های شهرستان مربوط به سرقت های خُرد است و در این موارد غفلت مردم نقش دارد. تقریبا بیش از 75 درصد جرایم کشف می شود و مابقی هم به دلیل نیاز داشتن به زمان، به درازا می کشد.

وی در خصوص کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: در حوزه کشفیات کالای قاچاق امسال وضعیت خوبی داشتیم و شاهد افزایش 120 درصدی کشفیات در این حوزه بودیم همچنین از نظر ریالی نیز 325 درصد افزایش کشفیات داشتیم. کالای دخانی، لوازم آریشی و بهداشتی و بادام زمینی کالا هایی بودند که بیشترین کشفیات را به خود اختصاص دادند.

فرمانده انتظامی گلپایگان تصریح کرد: مواد مخدر ابر چالش قرن حاضر است و به عنوان یک بحران مطرح است. امسال تقریبا 43 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم چرا که بخش پلیس مبارزه با مواد مخدر را فعال تر و محله به محله این معضل را کنترل کردیم. عمده نگرانی مردم در این بخش توزیع مواد مخدر از جمله صنعتی است.

سبحانی در همین باره اضافه کرد: کشفیات مواد مخدر در طی 4 ماه سال جاری در سطح شهرستان با کل کشفیات مواد مخدر در سال قبل برابری می کند.

وی ادامه داد: در چهار ماهه اول سال جاری بالغ بر هزار و 100 فقره فوریت 110 داشتیم که 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این نشان می دهد که نیاز پلیسی جامعه در حوزه 110 افزایش یافته است، همچنین بالغ بر 2 هزار و 300 فقره پرونده قضایی را نیز مورد رسیدگی قرار داده ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: در حوزه خدمات 110 و پرونده های قضایی بالغ بر هزار 243 فقره مشاوره و مددکاری انجام شده است، همچنین بالغ بر 2 هزار و 600 فقره اوراق قضایی ابلاغ شده است و هزار و 104 فقره اجرای احکام نیز داشته ایم.

سبحانی اظهار کرد: حوزه پیشگیری از جرم وسیع است. در 4 ماهه اول سال جاری تقریبا بالغ بر 75 کلاس آموزشی برای اقشار مختلف برگزار کردیم. مهم ترین موضوع در این بخش مشارکت مردم است، با مشارکت مردم می توانیم در این راه موفق تر باشیم.

وی یادآورشد: تقریبا 40 دستگاه باید در پیشگیری از جرم فعال باشند و اگر بخواهیم سهم بندی کنیم شاید در این بخش 5 درصد هم سهم نیروی انتظامی نباشد. از سال گذشته سعی کردیم میزان مشارکت ادارات را در پیشگیری از جرم پر رنگ تر کنیم و در این راستا برگزاری جلسات پیشگیری از سرقت را به صورت ماهانه در فرمانداری فعال کرده ایم.

کد خبرنگار: 13083


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.