نایین

 امام جمعه نایین با اشاره به کشته‌شدن عده‌ای از مردم در مناطق مختلف آمریکا بر اثر تیراندازی‌های اخیر گفت: این جنایت‌ها نتیجه سیاست‌های نژادپرستانه دولت آن کشور است.

حجت الاسلام  سید علی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) افزود: در این حوادث بیش از ۷۰ نفر از مردم آن کشور به دست عده‌ای نژاد پرست کشته شدند و این امر حاصل بی‌تدبیری و ناتوانی دولت آن کشور است.
وی افزود: اجرای طرح‌های تفکیک نژادی در آمریکا براساس سیاست‌های رئیس جمهور آن کشور، موجب شده عده‌ای افراطی به جان مردم بیافتند و جنایت کنند.

امام جمعه نایین در ادامه با گرامیداشت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و نامگذاری این روز به نام روز خبرنگار، گفت: یاد و نام همه شهدایی که را راه اطلاع سانی به مردم جان خود رافدا کرده اند را گرامی می داریم.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

سجادی ، با بیان اینکه خبرنگاری با ویژگی های خاص خود به هیچ شغل دیگری شبیه نیست، کوچکترین خطا و اشتباه در این شغل را مشکل ساز خواند و افزود: خبرنگار باید زیرک بوده و از برابر کوچکترین مسائل و حوادث بی تفاوت نگذشته و به بیان حقایق بپردازد.

وی انتقاد سازنده و منصفانه از سوی خبرنگاران را سبب اصلاح ایرادات دانست و گفت: نقد سازنده در کنار بیان نقاط قوت و فعالیت های مسئولین توسط خبرنگاران می‌تواند در رشد و اعتلای شهرستان موثر باشد.

امام جمعه نایین با بیان اینکه، خبرنگاران به عنوان چشمان تیز بین جامعه نقش مهمی در انعکاس مسائل و مشکلات مردم دارند آنها را رابط اصلی بین مردم و مسئولین خواند و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با دشمن بویژه در فضای مجازی قرار دارند و می توانند با بروزرسانی و سرعت دهی به اطلاعات و آگاهی دهی به مردم از بروز بسیاری از آسیب ها در جامعه جلوگیری کنند.

امام جمعه نایین به مناسبت روز خبرنگار از تلاش گران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی‌دهی از خبرنگار ایرنا در جمع نمازگزاران جمعه تجلیل کرد.

۷۱۳۶

کاشان 

 امام جمعه موقت کاشان با تاکید براینکه دشمن هرگز نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ایران ضربه سیاسی، نظامی و اقتصادی وارد کند، گفت: دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد کشور هرچه توان داشت به میدان آورد، گرچه آسیب رساند و منکر آن نیسیتم اما هدفش زمین‌گیر کردن ایران در مشکلات اقتصادی بود که نتوانست.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار درخطبه های نماز جمعه کاشان، با اشاره به اینکه دشمن در حال از بین رفتن است، افزود: این پیروزی ناشی از استقامت ۴۰ ساله ملت ایران در برابر زورگویی‌های دشمن و استقامت، صبر و پایداری است

وی خودکفایی و استقلال در بعد نظامی را عامل دیگری برای پیروزی جمهوری اسلامی ایران دربرابر آمریکا دانست و بیان کرد: امنیت و آسایش مردم در سایه خودکفایی نظامی است که دشمن به یقین می‌داندکه اگر اشتباهی انجام دهد، نیروهای مسلح کشور چنان ضربه‌هایی به او وارد می‌کنند که ورود فقط ورود به عرصه جنگ با او باشد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین وجود رهبری با برکت را عامل دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن عنوان و تاکید کرد: ملت شریف ایران باید قدر این رهبری عزیز را بدانند چون رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری توانست کشتی انقلاب اسلامی را در دریای چرتلاطم وطوفانی هدایت کند و به ساحل امن برساند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سالها به مردم درس استقامت، خودکفایی، خودباوری و امید می دهد، دشمن را تحقیر می کند و توانسته اند ملت ایران در مقابل دشمن زنده، بانشاط و باتحرک نگهدارند.

اسلامی‌تبار در ادامه با اشاره به دیدار قهرمانان ورزش کشور با رهبر فرزانه انقلاب، تصریح کرد: سرمربی‌های ایرانی دارای این قابلیت و توانمندی هستند که تیمهای ورزشی را در عرصه‌های بین‌المللی به پیروزی و کسب مدال برسانند.

وی یادآور شد: استعداد و شکوفایی ملت ایران فقط در عرصه‌های اقتصادی نیست بلکه در همه زمینه‌ها توانمندی دارند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب توصیه نموده‌اند که از  سرمربی‌های ایرانی برای ورزش استفاده شود.

امام جمعه موقت کاشان همچنین به پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) از مردم متمول که برای عید قربان گوسفند قربانی می‌کنند، خواست پول یا گوشت آن را برای در اختیار گذاشتن  خانواده های فقیر و مستمند، تحویل این نهاد بدهند.

وی در ادامه با تسلیت سالروز (هفتم ذی الحجه) شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: مهمترین گرفتاری اهل بیت (ع) این بود که با مردمی رو به رو بودند که دچار فقر معنوی و فرهنگی بودند  و آگاهی، علم، بصیرت، معنویت و اخلاق نداشتند که ریشه همه گرفتاریها نیز فقر معنوی و فرهنگی است.

اسلامی تبار تصریح کرد: اهل بیت (ع) به علت وجود خلفای ستمکار نمی‌توانستند بخوبی فعالیت کنند اما از هر فرصتی برای هدایت و ارشاد مردم استفاده بهره می‌بردند.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

اردستان

امام جمعه اردستان گفت: آمریکا با وجود همه فشارها و تحریم‌هایی که بر ضد ایران به کار برد، نتوانست ما را شکست دهد و امروز خوارتر و ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه اردستان افزود: آمریکا قصد داشت با فشارهای گوناگون مانند بهره‌گیری از تحریم، ایران را از پا درآورد اما با یاری خدا، استقامت مردم و مسوولان کاری از پیش نبرده؛ امروز هم به دنبال مذاکره است اما کسی در این کشور با آنها مذاکره نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: آنها هرچه توانستند از تحریم شرکت‌ها و بنگاه‌ها اقتصادی گرفته تا شخصیت‌های سیاسی انجام دادند، در مرحله دیگر جنگ روانی به راه انداختند و در نهایت تهدید کردند که هیچ یک به جایی نرسید.

امام جمعه اردستان، پیش‌روی انصارالله در یمن و جبهه مقاومت در منطقه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: جبهه حزب الله روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود اما رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایالات متحده در حال ضعیف‌ شدن هستند؛ این وعده الهی است که مستضعفین بر مستکبرین پیروز خواهند شد.

وی اظهار داشت: آمریکا و بوق‌های تبلیغاتی غربی مرتب می‌گفتند که ایران ناامن است اما بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، آمریکا ناامن است چرا که روزانه مردم بی‌گناه از سوی عده‌ای جانی کشته می‌شوند؛ این از الطاف الهی است که آنها خود گرفتار شدند.

دهشیری، نرخ تورم در کشور را رو به کاهش دانست و گفت: صادرات نفت ادامه دارد و تحریم‌ها کارساز نشده که خواری ترامپ و هم‌پیمانانش را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین به دیدار جوانان نخبه و مدال‌آوران علمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و از جوانان خواست تا به بیانات ارزنده ایشان توجه داشته باشند.

امام جمعه اردستان در ادامه با اشاره به انتخاب شهردار جدید اردستان بیان کرد: امیدواریم شهردار جدید بتواند با همکاری شورا مشکلات موجود را با استفاده از ظرفیت کارشناسان و مردم برطرف کند.

وی تصریح کرد: کارگران شهرداری اعلام کردند چند ماهی حقوق دریافت نکردند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

دهشیری با تبریک روز خبرنگار از آنها خواست تا با انتشار خبرهای درست و امیدبخش، روحیه شادابی و امید در جامعه را افزایش دهند.

وی در ادامه نیز مناسبت‌های شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، سالروز حرکت حضرت امام حسین (ع) از مکه مکرمه به سمت کربلای معلا و حج را یادآور شد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.