امام جمعه اصفهان گفت: تحریم ها سبب می‌شوند جوانان قدم های بلندی در راستای پیشرفت علمی کشور بردارند و اگر تحریم‌ها نباشند بیدار نمی شویم.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می کنم، امام باقر(ع) می فرمایند خوبی کردن، صدقه دادن و کمک به فقرا، فقر را برطرف می‌کند و عمر انسان را طولانی تر می‌کند.

وی در رابطه با روز عرفه، افزود: روز نهم ذی الحجه روزه عرفه است و این روز روز بسیار بزرگ است که باید در آن به نیایش پرداخت، امام حسین (ع) در دعای عرفه تمام جزئیات نعمت های خداوند را شکر می کند، همچنین روز عرفه روز شهادت حضرت مسلم و هانی بن عروه است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز هجدهم ذی الحجه به عنوان یکی از اعیاد بزرگ و با سعادت مسلمانان، گفت: این روز عید قربان نام گرفته است و باید حواس‌مان باشد جشن های این عید بزرگ با حرام ترکیب نشوند و معنای شادی این است که غم دل را برطرف کنیم و در دین خندیدن نداریم، چراکه باید دل شاد باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تولید ملی، اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری بر تولید ملی تاکید دارند به دلیل این است که خودکفا شویم، ما در دانشگاه‌ها نخبه ها را جمع‌آوری نکردیم بلکه در را بر روی همه باز گذاشته‌ایم تا همه وارد شوند و اجازه داده‌ایم تا هر کس پول بیشتری پرداخت کرد هر رشته ای را انتخاب کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت علوم در این خصوص نظارتی ندارد و باید گفت اگر هم نظارتی انجام می شود مطمئناً نظارتش اشتباه است.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: اگر بالاترین سطوح امتحانات از افراد گرفته شود مطمئناً افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و باید گفت دانشگاه‌ها باید افراد نخبه را در خود جای دهند تا کشور به پیشرفت لازم برسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها، دولت و نخبگان باید بدانند کشور در چه مواردی کمبود دارد و کمبودها را برطرف کنند و باید باور کنیم تحریم‌ها نعمت هستند، چراکه تحریم ها سبب می‌شوند جوانان قدم های بلندی در راستای پیشرفت علمی کشور بردارند و اگر تحریم‌ها نباشند، بیدار نمی شویم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.