محمدتقی نظرپور روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس دانشگاه هنر اصفهان افزود: جمعیت دانشجویی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۰ برابر و از سوی دیگر جمعیت دانشجویان دختر با ۲.۹ درصد رشد۳۰ برابر شده است.
وی اظهار داشت: روند رشد دانشجویان و میزان دسترسی به آموزش عالی در تمام مناطق کشور است و محدود به جای خاصی نیست.
معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین افزایش دسترسی زنان نسبت به مردان بیشتر بوده و نقش علوم در حفظ اقتدار کشور موضوعی شناخته شده است.
وی ادامه داد: دستاوردها و رشد و شکوفایی علمی و خط شکنی و نفوذ به حوزه های انحصاری علوم پیشرفته، همواره مورد توجه مسوولان بویژه رهبر معظم انقلاب بوده است.
نظرپور خاطرنشان کرد: البته برغم این توفیقات، مشکلات نیز کم نیست که برخی از آنها شامل مدرک گرایی، نرخ بیکاران دانش آموخته دانشگاه ها، ‌مهاجرت نخبگان، تطبیق نداشتن رشته با شغل و مشکلات ساختاری در نظام آموزش عالی است‌.
وی اظهار داشت: این وزارتخانه دارای ۹ زیر نظام است و در حال حاضر دو هزار و ۹۰۰ مرکز آموزش عالی در ایران فعالیت می کنند که این میزان تامل برانگیز است.

وی افزود: همچنین تعداد دانشگاه های دولتی از ۶۵ به ۱۴۰ دانشگاه افزایش یافته است که منطقی نیست.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بهترین زمان برای برنامه ریزی آمایش آموزش کشور است، گفت: تعداد اعضای هیات های از هشت هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۵۷ با ۱.۶ درصد رشد به ۸۵ هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: آموزش عالی دارای ۶ سند بالادستی است که این اسناد می تواند راهنمای برنامه های آموزش عالی کشور باشد ولی از سوی دیگر حجم زیاد و تنوع راهبردها نیز می تواند چالشی برای برنامه ریزی شود زیرا تنها در قانون برنامه پنجم و ششم و دیگر اسناد بالادستی بالغ بر۲۰۰ راهبر و ۷۰۰ اقدام پیش بینی شده و تدوین برنامه بر اساس این اسناد مستلزم فرآیند علمی و  فضایی با ثبات است‌.
رییس جدید دانشگاه هنر اصفهان نیز در این مراسم گفت: دهه آینده، دهه رشته های هنری است باید زیر ساخت های خود را برای چنین فضایی آماده کنیم.
رضا نصر اصفهانی با بیان اینکه ایجاد کسب و کار کوچک مقیاس می تواند فرصتی برای اشتغالزایی در کشور باشد، گفت: آمار نشان می دها بیشتر دانش آموختگان رشته های هنری اشتغال خوبی داشته و در مجموع رشته های هنری در کسب و کار موفقیت خوبی داشته اند.
وی گفت: تجربه مرکز رشد هنر در چهار سال گذشته تجربه خوبی بوده است و باید آن را به پارک فرهنگ و هنر تبدیل کنیم تا چراغ ۱۰ ساله ای فراروی حرکت دانشگاه قرار دهد.
همچنین رییس نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر اصفهان نیز در این مراسم گفت: نباید دانشگاه هنر با وضعیت مطلوبی که دارد با مسائل آسیب زا مواجه باشد.
حجت الاسلام سیدعلی ابطحی افزود: یکی از مشکلات این دانشگاه بحث خوابگاه آن است و جزو مطالبات دانشجویی است و اگر اعتراض کنند حق دارند، همچنین فضای کم کارگاهی یکی دیگر از مشکلات این دانشگاه است بنابراین نمی شود جایگاه مطلوب باشد اما امکانات مناسب نباشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، رضا نصر اصفهانی را به سمت سرپرست دانشگاه هنر اصفهان منصوب کرد.
رضا نصر اصفهانی متولد ۱۳۵۵ در شهر اصفهان و دانش‌آموخته کارشناسی رشته اقتصاد دانشگاه اصفهان، دارای کارشناسی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه اصفهان است.
وی دارای جایزه سطح ۲ بنیاد ملی نخبگان و عنوان استعداد برتر از این بنیاد، عنوان رساله برتر دکتری در پنجمین جشنواره پژوهش و آموزش در حوزه مدیریت شهری و روستایی در سال ۱۳۹۰ - وزارت کشور پژوهشکده مدیریت شهری است.
 نصر اصفهانی، چهار عنوان کتاب تخصصی، تالیف و ۱۵ عنوان مقاله علمی، پژوهشی فارسی و ۳۵ عنوان مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی ارائه کرده است.
وی مدیر گروه، معاون آموزشی دانشکده، رئیس دانشکده، مدیر طرح و برنامه و معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان را در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ در کارنامه اجرایی خود دارد و از سال۱۳۹۴ عضو حقیقی کمیسیون دائمی هیات امنای مشترک دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه هنر است.
وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات مصطفی کیانی هاشمی، رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرده است.

۶۰۲۷/۷۱۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.