آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآنی مددجویان کمیته امداد کشور در  موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) اصفهان افزود:  اسلام موافق این نیست که شما جمع کنی که دیگران نخورند، بلکه باید آنچه داری در اختیار دیگران هم قرار دهی، احتکار و جمع کردن اجناس از روی بی تقوایی است.

و در عین حال وجود قرآن را باعث ثروت دانست و گفت : کسی که با قرآن مانوس است فقیر نیست، فهم و درک، حفظ، قرائت و عمل به قرآن هر کدام ثواب جدا دارد و  این کتاب الهی  هم شفاعت و هم گلایه می‌کند. 

امام جمعه اصفهان افزود:قرآن تنها مخلوقی است که مستقیم از طرف خدا خلق شده  است و برای همین نباید بدون وضو بر روی آیات آن دست گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: قدم‌های خوبی برای آموزش  قرآن در جمهوری اسلامی برداشته شده است؛ بچه‌های ۱۰ تا ۱۳ ساله هم حافظ قرآن هستند و چنین استعدادهایی در کشور بسیار داریم، چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید ‌۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و بر این اساس  باید تلاش کنیم تا به این تعداد برسیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در پایان با تأکید بر رعایت تقوا در امور اقتصادی گفت: اگر این کار را بکنیم بر دنیا پیروز خواهیم شد و امام زمان (عج) اگر ببیند چنین امتی دارد  ظهور خواهند کرد.

سومین دوره مسابقات کشوری قرآن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد اصفهان با حضور ۴۱۲ نفر شرکت کننده در بخش های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، مفاهیم و  مقالات در اصفهان برگزار شد.

در این مسابقات ۱۹۸ نفر از شرکت کنندگان بانوان بودند که در این بین ۲۵ نفر از بانوان  برتر و ۲۹ نفر از آقایان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

در پایان این آیین از نفرات برتر  این مسابقات که از پنجم تا ۹ مرداد در  اردوگاه فرهنگی آموزشی شیخ بهایی نجف آباد و شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، تجلیل شد.

 / ۶۰۲۲ /  ۶۹۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.