امام جمعه اردستان گفت: حفظ نظام و دستاوردهای آن بزرگترین دستاورد چهل سال اقامه نمازجمعه بوده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در اردستان، حجت الاسلام دهشیری امروز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز نمازجمعه، اظهار کرد: چهل سالگی یک ویژگی خاصی دارد که معمولا آن را سن بلوغ معرفی می کنند. ما در کشور چهل سال است مراسم نمازجمعه را داریم که تنوع آن را می توانیم در بیش از ۹۰۰ شهر اقامه شونده نمازجمعه ببینیم.
وی با بیان اینکه در بیش از ۹۰ نقطه استان اصفهان مراسم نمازجمعه برگزار می شود، افزود: یکی از افتخارات اردستان این است که مردم آن حدود ۴۰ سال است که نمازجمعه برگزار می کنند.
امام جمعه اردستان با بیان اینکه نمازجمعه تنها نمازی است که اسم آن در قرآن آماده و باید به جماعت خوانده شود، افزود: نمازجمعه اجتماعی است که فقیر و غنی در کنار همدیگر قرار می گیرند.
دهشیری با اشاره به ویژگی خطبه های نمازجمعه در بین شیعیان، تصریح کرد: باید در خطبه های نمازجمعه دشمن شناسی ترویج و آموزش داده شود. به این دلیل است که محتوای غنی در خطبه های نمازجمعه شیعیان مورد توجه مردم دنیا است. اگر دقت کنید خطبه های نمازجمعه در کشور عربستان مورد توجه نیست، چراکه موضوع خاصی را بازگو می کنند.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم از نمازجمعه به نحو مطلب استفاده کنیم دنیا و آخرت خود را تامین می کنیم، افزود: بعضی وقتها یک تذکر در خطبه های نمازجمعه درباره مشکلات یک شهر می تواند راهگشا باشد.
امام جمعه اردستان با بیان اینکه حفظ اتحاد مردم، ایجاد امید در جامعه، بازگو کردن منصفانه مشکلات و تذکرات به مسئولان، مشکلات مردم را بازگو کردن، جواب را از مسئول دریافت و به مردم انتقال دادن را مهمترین وظایف خطیب نمازجمعه است، گفت: قطعا اگر کمک مردم بیشتر شود نقش نمازجمعه می تواند پررنگ تر از گذشته در سطح جامعه باشد.
دهشیری با بیان اینکه موضوع تبلیغ نمازجمعه بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است، افزود: برگزاری نشست خبری، دیدار با خانواده های شهدا و متوفی عضو ستاد نمازجمعه، تشکیل شورای اداری در هفته نمازجمعه، سرکشی به برخی ادارات و مساجد محلات، برگزاری مسابقات ورزشی برنامه هایی است که به مناسبت این روز برگزار می شود. همچنین ابلاغ وزیر کشور و الزام به مدیران استان و شهرستان برای حضور در نمازجمعه از دیگر برنامه ها است.
وی با بیان اینکه حفظ نظام و دستاوردهای آن بزرگترین دستاورد چهل سال اقامه نمازجمعه است، گفت: شاید اگر این اجتماع هفتگی را نداشتیم موفقیت هایی که در جنگ کسب کردیم را نداشتیم. همچنین کمک رسانی هایی که در طول این چهل سال اتفاق افتاده برخی از آن برخاسته از نمازجمعه است.
کد خبرنگار: ۱۳۰۹۵

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.