به گزارش ایرنا، داریوش وکیلی روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی گلزار شهدای اردستان افزود: برخی گلزارها در کنار آستان امامزادگان (ع) واقع شدند و اوقاف اجازه ساماندهی نمی دهد و در مواردی نیز خانواده شهیدان رضایت نداده اند.
وی با اشاره به جمع آوری 14 هزار وصیت نامه شهیدان این استان بیان کرد: توصیه شهدا حفظ وحدت، رعایت تقوا، نماز خواندن، امر به معروف و نهی از منکر است و ما نیز در این راستا باید تلاش کنیم تا آرامش جامعه را برهم نزنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: تلاش داریم در گفت و گو با خانواده ها از جمله 2 خانواده شهید در زواره رضایت آنها را جلب کنیم و همچنین در اردستان سه گلزار باقی مانده که برای آنها نیز در سال جاری برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، استان اصفهان با برخورداری از 6 درصد جمعیت کشور 23 هزار و 500 شهید گلگون کفن، 10 درصد جامعه ایثارگری، 195 شهید مدافع حرم و 27 شهید مدافع حریم امنیت دارد.
فرماندار اردستان اردستان نیز در این جلسه خواستار ساماندهی چهار گلزار شهدای باقی مانده در این شهرستان شد.
حمیدرضا تاملی عنوان کرد: 54 گلزار شهدا در شهرستان اردستان داریم که سه گلزار شهدا در روستاهای اردستان باقی مانده و همچنین یک بخش از گلزار شهدای زواره به دلیل مخالفت 2 خانواده شهید که اجازه تخریب و بازسازی نمی دهند، بلاتکلیف مانده و اعتبار تخصیصی هزینه نشده است.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان 320 شهید، 45 آزاده و نزدیک به 500 جانباز و ایثارگر دارد.
اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.