تیمور باجول روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اصفهان 50 مربی با مدرک سطح ملی دارد و این ظرفیت می‌ تواند برای تیم داری بیشتر و پرورش بازیکنان متعدد تبدیل شود.
وی همکاری بیشتر نهادهای شهری و استانی برای توسعه ورزش را خواستار شد و اظهارداشت: ارتباط بیشتر با آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان در سال جاری برای همگانی کردن این رشته در دستور کار قرار گرفته تا والیبال خیابانی در پارکها و محلات اصفهان که هم اکنون فعال است، افزون بر گذشته رونق گیرد.
رییس هیات والیبال اصفهان بر اساس تقویم کاری و برنامه ها پیش بینی می کنیم شمار بازیکنان و مسابقات این رشته در استان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: در اصفهان بالغ بر 10هزار والیبال آموز از رده سنی 7 تا 25 سال این رشته را فرا می‌ گیرند و سال گذشته حدود چهار هزار مسابقه رسمی در استان برگزار شد که پیش بینی می شود در سال 98 این میزان بیشتر شود.
وی به فعالیت بالغ بر 200 کانون آموزش والیبال در استان اشاره و اضافه کرد: علاقه مندی به این رشته ورزشی در اصفهان زیاد است و با توسعه آموزشی و مشارکت بیشتر سایر نهادها و سازمان ها می ‌توان از آن به بهترین شکل بهره برد.
رییس هیات والیبال اصفهان ، بازی های آینده سازان، المپیادهای ورزشی و اعزام مربیان برای حضور در دوره های مربیگری درجه 2 به 1 را دیگر برنامه های هیات برشمرد و ادامه داد: ارتقای سطح داوری مربیگری و والیبال در اصفهان و دیگر شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته باجول شهرستان ‌های آران و بیدگل، برخوار، نجف آباد و خمینی شهر از جمله مناطق موثر و بازیکن ساز استان در رشته ورزشی والیبال به شمار می روند.
وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان اصفهانی در تیم ملی ادامه داد: 9 اصفهانی به اردوی تیم ملی والیبال بانوان به مربیگری فریبا صادقی مربی اصفهانی فراخوانده شدند که این امر نشان دهنده قدرت و جایگاه رشته در استان اصفهان است، حتی می توان سهمیه ها را افزایش داد و برای سال آینده سهمیه های بیشتری از اصفهان در تیم ملی داشت.
رییس هیات والیبال استان اصفهان، حضور تیم ‌های ذوب آهن، نامی نو، باریج اسانس کاشان در لیگ برتر بانوان و حضور تیم سپاهان در لیگ برتر آقایان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: سال 98 سال پرباری برای والیبال در سوپرلیگ خواهد بود.
باجول با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ورزشی در اصفهان باید بهبود یابد، گفت: چنانچه سالن ورزشی شهید صفوی واقع در خیابان کشاورزی به این هیات واگذار شود می توان بخشی از هزینه ها را از آن تامین کرد، البته کفپوش و سقف این مجموعه نیاز به بازسازی و مرمت دارد و برای آن به بالغ بر سه میلیارد ریال نیاز است.
وی به ضرورت وجود پیوست فرهنگی در کنار فعالیتهای فنی ورزشی اشاره کرد و اظهارداشت: در این ارتباط آموزش و پرورش نقش اساسی دارد و با آموزش مناسب باید کل جامعه و ورزشکاران را از استعمال دخانیات بویژه قلیان دور کرد.
به گفته وی تغذیه مناسب در این بازیکنان نیز باید طی برنامه های آموزشی مناسب تبیین شود.
وی از پیشکسوتان و رشته ورزشی والیبال خواست بیش از گذشته به هیات کمک کنند تا با خرد جمعی، تجربه و دانش قدیمی های این رشته، استان اصفهان به روزهای درخشان در این رشته دست یابد.
مدیر روابط عمومی هیات والیبال استان اصفهان نیز اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات به موقع خاطرنشان کرد: در سال گذشته سعی بر انتشار اخبار به روز وجود داشت و این موضوع در سال جاری تداوم پیدا خواهد کرد.
نهال نوروزی با اشاره به اهمیت بکارگیری فضای مجازی و تعامل با رسانه ها برای انتشار معرفی هر چه بیشتر این رشته گفت: حضور چند تیم از استان در سوپرلیگ بانوان و آقایان نیازمند برنامه ریزی بیشتر برای انعکاس مطلوب اخبار است.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی با همکاری سایر نهادها برای رونق ورزش جزو فعالیت های هیات است، تصریح کرد: پرداختن به جنبه های فرهنگی و آموزشی در کنار ورزش حرفه ای اهمیت دارد.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.