به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در خطبه های نماز جمعه در مصلای بزرگ اصفهان افزود: ترامپ برجام بد فرجام را پاره کرد تا ما به هوش بیاییم و همانطور که در 2 سال گذشته گفتیم، امریکا قابل اعتماد نیست.
وی اظهارداشت: ترامپ، سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرد درحالی که در هر کجای دنیا که تروریسم وجود دارد، زیر سر امریکا و عوامل اوست و همه دنیا این موضوع را می دانند.
رهبر با تاکید بر اینکه همه ملت ما، سپاهی هستند، تصریح کرد: همه ما از سپاه پاسداران حمایت و به آن افتخار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه امریکا در 60 سال گذشته به کشورها ظلم کرده است، افزود: این کشور ادعا می کند که می تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما کوچک تر از این حرف هاست و بسیاری از کشورهای قدرتمند مانند هند و چین، یاوه سرایی های ترامپ را قبول ندارند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه مانند آل سعود می گویند که اگر صادرات نفت ایران کم شود آن را جبران می کنند، تاکید کرد: چرا ما باید کالاهای این کشورها را وارد کنیم بلکه لازم است کالاهایی که به عنوان مثال از امارات می آید را تحریم کرد.
به گفته وی سال گذشته حدود 142 میلیون دلار واردات کالاهای لوکس به کشورمان داشتیم درحالی که امریکا، داروی را هم برای ما تحریم کرده است.
امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه ما باید روی پای خود بایستیم و به این حرف ها توجه نکنیم، خاطرنشان کرد: از طرفی در کشورمان عده ای می گویند چون ترامپ فلان حرف را زد پیاز را گران می کنیم و چرا نباید روی این گرانی ها نظارت باشد.
وی با طرح این سئوال که چه شده است که باید گوشت وارد کنیم، اضافه کرد: ما دچار چالش مدیریت هستیم و از طرفی دشمن هم فشار می آورد درحالی که این ما هم هستیم که باید دشمن را تحریم کنیم.
رهبر به موضوع آب در استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: در زمان حاضر سد زاینده رود حدود 40 درصد آبگیری شده و بیشتر از پارسال است اما باید به خوبی بین استان ها مدیریت شود.
وی با بیان این که ما و استان های دیگر با هم برادر هستیم و باید عدالت را برقرار کنیم، ادامه داد: برخی افراد، تعصب های پوچ در این زمینه دارند درحالی که افرادی که در حوزه آب های مشترک کار می کنند باید با هم صحبت و همکاری کنند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر شرق اصفهان در وضعیت بهتری به سر می برد، تصریح کرد: اکنون وضعیت قابل قبول است اما باید مراقب باشیم تا آب هدر نرود.
وی، حضور مردم در کمک رسانی به مناطق سیل زده را ارزشمند و قابل تقدیر خواند و گفت: ما همه باید برای جلوگیری از تبعات منفی بارندگی ها و سیل بسیج شویم و جلوی سوء مدیریت ها گرفته شود.
رهبر ادامه داد : چند روز گذشته شاهد شهادت 37 نفر از مردم مظلوم سرزمین حجاز بودیم که بدون شک، داعش و عوامل آن در چنین حرکت هایی و سیاه نمایی از اسلام نقش دارند.
وی خواهان توجه بیشتر به مسائل و رفع مشکلات فرهنگی در اصفهان شد و افزود: چرا باید در اصفهان ، دختران دوچرخه سواری کنند و ناظران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، قضایی، انتظامی، فرهنگ و ارشاد و فرهنگی در این زمینه اقدام کنند.
امام جمعه موقت اصفهان به روز جهانی کارگر اشاره و اضافه کرد: کار و کارگر در دین اسلام ارزش بسیاری دارد و باید آنها را ارج نهاد و حقوق کارگر را بویژه در شرایط سختی که داریم، به موقع پرداخت کرد.
وی به اهمیت شوراهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: شوراها باید نقش عادلانه و منصفانه داشته باشند و با کنار گذاشتن رفیق بازی، با مشورت کارها را پیش ببرند.
رهبر با اشاره به روز ملی خلیج فارس (10 اردیبهشت)، خاطرنشان کرد: این نام، بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و در سال های اخیر صهیونیست، استکبار و مرتجعین منطقه آن را به اسم دیگری می خوانند که ارزش حقوقی و تاریخی ندارد.
وی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید دکتر مطهری به دانشجویان و اهل قلم و کتاب توصیه کرد که آثار این استاد را بیشتر مطالعه کنند.
امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اهمیت نظارت گفت: باید نظارت باشد تا تخلف، چند نرخی، خلافکاری و بازی با ارزش‌ها و فرهنگ اسلام نباشد.
وی با بیان اینکه مردم ما با وجود گرانی ها و فشارهای اقتصادی، مشت واحدی در برابر دشمن هستند، خاطرنشان کرد: تساهل و تسامح و نان به نرخ روز خوردن با فرهنگ انقلاب سازگار نیست زیرا ما باید در دین خود استوار باشیم.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.