به گزارش ایرنا، محمد صالح ترکستانی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس بنیاد نخبگان اصفهان در تالار شهروند با بیان این که به مدد شبکه های اجتماعی، درخواست مردم بطور شفاف و در چند ثانیه، مطرح می شود، افزود: نخبگان باید به میدان بیایند و کار کنند و نشان دهند که یک مدیر یا کارشناس واقعی چگونه می تواند، تفاوت ایجاد کند.
به گفته وی اصلاح این وضعیت زمان بسیاری نیاز دارد.
وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان ایران 14 سال گذشته بنا به تاکید و پیگیری رهبری تشکیل شد، اظهار داشت: امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که همه مدیران دغدغه همیشگی رهبر انقلاب یعنی ' نخبه باوری ' را داشته باشند.
معاون بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مدیران ما حتی حفظ عنوان سیاسی خود از نخبگان استفاده کنند نه از افراد هم حزبی.
وی در بخشی دیگری یادآور شد : رفتاری که در کشورمان با بچه های متولد دهه 60 شد مانند سیل اخیر بود که به درستی مدیریت نشد.
ترکستانی تصریح کرد : بچه های دهه 60 می توانستند منشا تحولات بسیاری در کشورمان باشند اما همانگونه که با سیل یک ماه اخیر برخورد شد، با این جوانان رفتار شده است.
وی ادامه داد: در بارندگی ها و سیلاب های اخیر حدود 90 میلیارد متر مکعب آب در کشورمان داشتیم اما 50 میلیارد آن را با هزینه بسیار از دست دادیم و دفع کردیم.
ترکستانی با تاکید بر اینکه در کشورمان اکوسیستم ( زیست بوم) مبتنی بر رقابت و شایستگی نداریم، تصریح کرد: اگر اکوسیستم، شایسته محور باشد افرادیکه واجد شرایط نباشند امکان ارتقا نخواهند داشت.
معاون بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: اکوسیستم موجود که بخشی از آن بدلیل پول نفت و ثروت های خدادادی است، باعث می شود که معیارهای توسعه افراد، الزاما شایستگی آنها نباشد.
وی یکی دیگر از مشکلات موجود کشور را در تقاضا و عرضه نخبگی اعلام و اضافه کرد: در بخش تقاضا، در بیشتر سیستم های موجود بویژه در دولت نه تنها از نخبگان واقعی حمایت نمی کنند بلکه آنها را پَس می زنند.
معاون بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ما در عرضه نخبگی هم مشکل داریم، توضیح داد: ما به هر چیزی وانمود می کنیم چه بسا که زمانی که وام های تسهیلات زود بازده، دانش بنیان و استارتاپ ها ( کسب و کارهای نوپا) در کشور مطرح شد، بسیاری مدارک آن را جور کردند و این وام ها را گرفتند.
وی با بیان اینکه عده ای تحت هر شرایطی، مدرک جور می کنند، افزود: این موضوع، کار بنیاد نخبگان را دشوار می کند بهمین دلیل ناچار به سخت گیری بیشتری در آیین نامه ها و مقررات شدند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات شقایق حق جوی جوانمرد قدردانی و منصور شریعتی به عنوان رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان، معرفی شد.
شقایق حق جوی جوانمرد رییس پیشین بنیاد نخبگان استان اصفهان از سال 92 تا 97 این مسوولیت را به عهده داشت.
منصور شریعتی عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه اصفهان است و رییس پیشین دانشگاه علمی کاربردی استان بود.
در زمان حاضر حدود 2 هزار و 500 نخبه علمی و پژوهشی زیر پوشش بنیاد نخبگان اصفهان هستند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.