معاون عمرانی وزیر کشور افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید بودجه های عمرانی برای بازسازی و اصلاح مسیل ها و معابر شریانی اختصاص داده شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در گفت و گو  با اشاره به ایجاد فضای ایمن در مسیل ها و رودهای دائمی و فصلی استان اصفهان گفت: یکی از مسائل مهم در ایجاد مخاطرات طبیعی عدم رسیدگی به مسیرهای شریانی در نقاط مختلف روستاها و شهرها است که با جاری شدن آب باران و شدت گرفتن آن به مخاطرات طبیعی از جمله سیل منتهی می شود.

وی تصریح کرد: البته باید یادآور شوم که سیل یک حادثه طبیعی است و نمی توان از آن جلوگیری کرد ولی می توان با ایجاد فضاهای ایمن و اقدامات پیشگیرانه به خطرات ناشی از آن تا حد چشمگیری کاهش داد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: هرچند قانون توزیع عادلانه آب موضوع جلوگیری از سیلابها را تعیین تکلیف  و وزارتخانه مسئول را هم مشخص کرده است ولی ما هم درصدد هستیم تا با برنامه ریزی های مدون و استاندارد به کاهش خطرات و بازسازی فضای های پرمخاطره روستاها و شهرها کمک کنیم، به طوری‌که همانند این روزها شاهد رشد خسارات بر اثر باراش شدید باران نباشیم.

وی متذکر شد: شهرداری ها و دهیاری ها دو رکن اساسی در شهرها و روستاها بوده و اگر به وظایف مشخص خود در قبال بازسازی و اصلاح و همچنین ایجاد فضاهای ایمن در محیط های پیرامونی و استحفاظی خود عمل نکنند، اهداف ما بصورت کامل محقق نخواهد شد.

جمالی نژاد شهرها و روستاهای استان اصفهان را به دلیل داشتن میزان بالای  بافتهای فرسوده و ناکارآمد و نا‌ایمن یکی از استانهای پرخطر دانست و اظهار داشت:  استان اصفهان به دلیل دارا بودن حدود 110 شهرداری و بیش از 700 دهیاری متاسفانه با رشد تصاعدی فضاهای ناایمن روبرو است و این مساله طی گذر سالها با کم توجهی برخی از مدیران محلی روبرو بوده است. البته ناگفته نماند در برخی از شهرها و روستاها کارهای عمرانی خوبی در خصوص مهار مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله و... صورت گرفته اما باز هم این امر مستلزم تدبیری جدی تر است تا از صدمات جانی و مالی احتمالی با بروز چنین بلایایی جلوگیری شود.

اختصاص بودجه و تدوین برنامه مشخص برای شهرها و روستاهای اصفهان موضوعی بود که معاون عمرانی وزیر کشور در بازدید از نقاط مختلف استان به آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید بودجه های عمرانی در مسیر مشخص شده هزینه شود، عنوان کرد: زمانی که برای کارهای عمرانی با عنوان مشخص بودجه ایی اختصاص داده می شود باید در زمان و مکان مشخص آن را هزینه کرد در غیر اینصورت معادلات در ساختار و تجزیه و تحلیل ها به هم می ریزد به همین منظور باید نهادها و مدیران خاطی پاسخگوی خطرات احتمالی باشند. 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.