به گزارش ایرنا، بازی نمادین چوگان در قالب برنامه نوروزگاه در سال های گذشته در روزهای اول تا چهارم فروردین در میدان امام (ره ) اصفهان برگزار می شد.
سید علی صالح درخشان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری بازی چوگان در میدان امام (ره) به عنوان یکی از میدان های تاریخی و استاندارد این ورزش در جهان نیازمند یکسری هماهنگی های خاص با سایر دستگاه های اجرایی می باشد.
وی اظهارداشت : برای برگزاری بازی نمادین این ورزش در میدان امام (ره) هیات چوگان استان اصفهان در حال انجام هماهنگی و پیگیری های خاص است و درصددیم که این بازی نمادین تا ششم فروردین برای شهروندان و گردشگران نوروزی برگزار شود.
مدیر جشنواره نوروزگاه اصفهان درباره برگزاری رالی کلاسیک خودروهای قدیمی در شهر اصفهان که سال گذشته در قالب برنامه نوروزگاه در این شهر برگزار شد، گفت: پیگیر هستیم که این برنامه نیز همانند سال گذشته روزهای چهارم یا پنجم فروردین در این شهر تاریخی برگزار شود.
وی اضافه کرد: برگزاری این رالی نیاز به دریافت مجوز از نیروی انتظامی است زیرا برگزاری آن برای ساعاتی محدودیت های ترافیکی بوجود می آورد اما ارزش آن را دارد که مردم و گردشگران نوروزی حرکت این خودروهای قدیمی را در خیابان های شهر ببینند و خاطرات گذشته خود را زنده کنند.
جشنواره نوروزگاه از سه شنبه گذشته در قالب هزار و 200 برنامه فرهنگی در 24 شهرستان استان اصفهان آغاز شد.
در این برنامه ها که تا 11 فروردین ادامه می یابد فرهنگ بومی، صنایع دستی و موسیقی سنتی مناطق مختلف استان اصفهان به گردشگران معرفی می شود.
مقر اصلی برگزاری جشنواره نوروزگاه در اصفهان بنای تاریخی کاخ موزه چهلستون است و در هر روز از ایام نوروز در این بنای تاریخی بازیهای بومی، موسیقی، صنایع دستی و پوشش محلی یکی از شهرستان های استان به گردشگران معرفی خواهد شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.