به گزارش ایرنا ، آیت الله مهدی انصاری قمی شامگاه روز پنجشنبه در آیین رونمایی کتاب 'شرح کامروایی'، در اصفهان افزود : در هر نقطه دنیا که یک روحانی بود منشا آثار و ایران برکات بسیاری است.
وی اظهارداشت : در هنرهای موجود در حرم های ائمه اطهار (ع) آثاری ماندگار از هنرمندان و نیکوکاران اصفهان است.
این مبلغ بین المللی دینی با بیان اینکه برگزاری این جلسه مقدمه ای برای خیر شناسی است، تصریح کرد : قرار نیست همه کارها را حکومت ها و دولت ها انجام دهند زیرا حیات فقط به آب و غذا نیست بلکه آنهایی حیات می بخشند که وجودشان احیاگر و دست دیگران را می گیرند، است.
وی با بیان اینکه امروز دشمن در حال دزدیدن جوانان ماست، خاطرنشان کرد : به فرزندان بیاموزیم همراه با روحانیت و مرجعیت باشند زیرا بدون این قدرت کسی نمی تواند در مردم نفود کند.
وی با بیان اینکه در قرآن 230 مرتبه بحث کار خیر شد، بیان کرد: خیر و کار نیک اقسام بسیار زیاد دارد و هر کس در هر جایی که می تواند منشا خیر باشد.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آیات قرآن تاکید ویژه ای بر فرهنگ دارد، گفت: کامل ترین دین الهی همان دین نیکوکاری و کمک به دیگران است و بر اساس آیات قرآن آخرت به خیری در گرو عمل صالح است.
حجت الاسلام محمدعلی انصاری ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ترویج و معنا دادن به واژه های نیکوکاری و خیر است به گونه ای که در هر محله ای گروهی خیر در حال دستگیری از جمعی از مردم هستند‌.
وی اضافه کرد : اصفهان مهد گسترش فعالیت خیر و نیکوکاری است و در همه اقشار اعم از کارگر، کارمند، دانشجو، روحانی و سایر اقشار نیکوکارانی وجود دارند که عرصه ای را برای فعالیت خیر انتخاب کرده اند.
وی با بیان اینکه کار خیر مختص به کارهای خاص نیست، ادامه داد : حوزه فرهنگ و هنر نیازمند خیرین است زیرا با توجه به توطئه های دشمن کمک در حوزه فرهنگ یک ضرورت است و اگر فرهنگ جامعه دچار تزلزل شود، مسائل مادی و اجتماعی نیز با چالش مواجه می شود‌.
آیین رونمایی از کتاب 'شرح کامروایی' با حضور مسوولان اجرایی و برخی فعالان فرهنگی اصفهان با هدف تجلیل از یکی از خیران اصفهان برگزار شد.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.