به گزارش ایرنا، عیسی شفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان جمیعت بالای 40 سال این شهرستان را حدود 28 هزار نفر بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش این منطقه به دنبال شناسایی 2 درصد واجدان سوادآموزی است که آمارها بیانگر آن است که این افراد یا مهاجرت کرده و یا تمایل به سوادآموزی ندارند.
وی تاکید کرد: امامان جمعه و جماعات و شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند نقش موثری در شناسایی و تشویق افراد بی سواد انجام دهند.
مدیر آموزش و پرورش اردستان همچنین از فعالیت پژوهش سرای شهید فائق در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون 728دانش آموز در پایه متوسطه عضو این پژوهش سرا هستند.
وی تصریح کرد: 52 درصد دانش آموزان متوسطه شهرستان در دو هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اردستان نیز در این نشست گفت: هدف تاسیس پژوهسرای آموزش و پرورش، شناسایی و جذب دانش آموزان نخبه، با استعداد و تربیت، آموزش و ارتقای سطح علمی آنهاست.
علیرضا فرح بخش افزود: تحقق این امر نیازمند تهیه برنامه مدون با استفاده از ظرفیت و توان دبیران متخصص و کار آمد است.
وی در خصوص افراد بازمانده از تحصیل نیز تصریح کرد: در قانون اساسی کشور به آموزش رایگان افراد واجدان شرایط اشاره تاکید شده و مسئولان آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای شناسایی و آموزش افراد بی سواد به کار گیرند.
وی با توجه به اهمیت رشته فنی و حرفه ای و نیاز کشور به افراد متخصص و کار آمد، یادآور شد: مسئولان هنرستان ها باید همکاری مناسب برای تقویت هرچه بهتر شدن وضعیت تحصیل در این مرکزها را داشته باشند.
فرح بخش همچنین از تخصیص 6 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز دبیرستان زینب بیگم اردستان از محل اعتبارهای استانی خبر داد.
حدود چهار هزار و 500 دانش آموز در 61 مدرسه شهرستان اردستان به تحصیل اشتغال دارند.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.