به گزارش ایرنا، آیت ‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌ های نماز جمعه اصفهان این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره ) این شهر برگزار شد افزود : راهپیمایی بزرگ اربعین با لطف خدا در بین الحرمین امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) به مانند سال های گذشته با عظمت و شکوه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام همواره از عظمت امام حسین (ع) صحبت می کردند، تصریح کرد : پیامبر اسلام فرموده اند که امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات انسانهاست و امروز معنی این سخن را می توان در حضور شکوهمند مسلمانان در مراسم عاشورا و تاسوعا و راهپیمایی بزرگ اربعین دید.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به رسوایی عربستان سعودی درباره ناپدید شدن «جمال خاشقچی» خبرنگار منتقد عربستانی گفت : سران عربستان سعودی همواره علیه بسیاری از کشورها از جمله ایران دروغ پردازی می کردند و می گفتند که آنها حقوق بشر را رعایت نمی کنند اما این ماجرا باعث شد تا پاسخ همه دروغ ها و تهمت های آنها داده شود و آبرویشان برود.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه همه کشورها بر روی موضوع ناپدید شدن این خبرنگار عرب متمرکز شده اند، اضافه کرد : آبروی سران این کشور که به میلیون ها نفر ظلم کردند و تهمت زدند به دلیل موضوع خاشقچی از بین رفته است.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد : اگر کسی از هدایت خداوند خارج شود، خدا دیگر او را هدایت نمی کند و شیطان بر او مسلط خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به سالگرد افشاگری امام خمینی (ره) درباره قانون کاپیتولاسیون گفت : امام راحل متوجه شدند که این قانون که امریکایی ها را از هرگونه پیگیری قضایی در داخل کشورمان، مصون می کرد، ملت ایران را ذلیل می کند بنابراین درباره آن برای مردم شفاف سازی کردند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه این قانون پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان لغو شد، افزود: اما در کشورهایی که امریکایی ها تسلط دارند مانند کشورهای عربی و حتی ژاپن هنوز چنین قانونی اجرا می شود.
/ 6022 / 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.