**کشف 41 رول کاغذ قاچاق در نایین
نایین - ایرنا - فرمانده انتظامی نایین از کشف 41 رول کاغذ خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت این شهرستان خبر داد.
سرهنگ صادق کاظم زاد افزود : مأموران این ایستگاه بازرسی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و برای بررسی مدارک و محموله این خودرو را متوقف کردند.
وی اضافه کرد : متهم تحویل مراجع قضایی شد و نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان را نخواهد داد.
گلوگاه نایین در 15 کیلومتری نایین به اردکان قرار دارد.
روزانه هفت هزار دستگاه خودرو از گلوگاه شهید شرافت نایین عبور می کنند.
نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
/6036/ 7136
**شیرخوارگان حسینی در سمیرم گرد هم آمدند
سمیرم - ایرنا - گردهمایی بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور سه هزار نفری زنان و فرزندانشان در سمیرم برگزار شد.
رییس شورای هیات های مذهبی سمیرم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه این همایش افزود : سه هزار طفل خردسال در این برنامه که در حسینیه انقلاب اسلامی برگزار شد، شرکت داشتند.
مرتضی پیرمرادیان اظهارداشت : فلسفه این همایش جهانی با هدف تببین قیام عاشورا و نقش شش ماهه امام حسین(ع) در این قیام که با حضور مادران و فرزندان خردسالشان همراه است خط سرخ عاشورایی در نسل های آینده را تثبیت و نهادینه می کند.
وی احیای نقش مادرانه در سبک زندگی اسلامی و اهمیت و ارزش جایگاه تربیت فرزند در دین اسلام را یادآور شد و افزود: ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم و امیدواریم با اجرای این دست برنامه ها بتوانیم قدمی در این مسیر نورانی برداریم.
پیرمرادیان از مسئولان هیات های مذهبی خواست برنامه عزاداری و نوحه خوانی خود را به گونه ای تنظیم کنند که رأس ساعت 23 برنامه ها خاتمه یابد و مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
/6026/7147
** کاروان 72 نفره پیاده انصار الحسین به نایین رسید
نایین - ایرنا - کاروان 72 نفره پیاده که از مشهد به سمت کربلای معلی حرکت می کند، شامگاه پروز پنجشنبه وارد نایین شد و از سوی مردم این دیار استقبال شدند.
به گزارش ایرنا، کاروان پیاده انصار الحسین (ع) پس از 28 روز و یکهزار و 50 کیلومتر پیاده روی به نایین رسیده است.
اعضای این کاروان پس از تجدید میثاق با شهدای شهر نایین ، محمدیه به امامزاده سلطان سید علی (ع) این شهر مشرف شدند.
این کاروان پس از 72 روز پیاده روی به مرز شلمچه خواهد رسید و از آنجا عازم کربلای معلی می شود.
این کاروان پس از یک شب استراحت، صبح روز جمعه حرکت خود را به سمت شهر ورزنه استان اصفهان آغاز کردند.
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا و ارزش‌ های حسینی و بسط و گسترش معارف حسینی و تبلیغ و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) از مهمترین اهداف این کاروان است.
/6026/7136
** همایش شیرخوارگان حسینی در گلپایگان برگزار شد
گلپایگان - ایرنا - شانزدهمین سال همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با چهارم محرم روز جمعه در سه امامزاده و حسینیه شهرستان گلپایگان برگزار شد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلپایگان در حاشیه برپایی این همایش در محل امامزاده هفده تن در گفت و گو با ایرنا گفت : این همایش در چهار نقطه شهری و روستایی امامزادگان هفده تن گلپایگان، عمران ابن علی(ع) گوگد، ابراهیم روستای سعید آباد و حسینیه گلشهر با حضور حدود 18 هزار نفر از مادران و کودکان شیرخواره با لباس مخصوص و سربندهای یا حسین (ع) یا ابوا‌لفضل (ع) و یا علی اصغر (ع) برگزار شد.
صادق جباری به حضور گسترده بانوان در همایش شیرخوارگان امسال نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف نشان دادن عشق و ارادت به ابا عبدالله الحسین (ع) و خاندان پاکش، تبیین بیشتر نهضت عاشورای حسینی و پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر(عج) با همکاری نهادهای فرهنگی و با مسئولیت هیات رزمندگان اسلام با سخنرانی ، مداحی و قرائت نذرنامه در این خطه برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی امسال در پنج هزار و 100نقطه ایران و همچنین 41 کشور برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی در ایران ثبت ملی شده و درخواست ثبت آن در زمره میراث جهانی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نیز ارایه شده است.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قراردارد.
/6026/7138
**همایش شیرخوارگان حسینی در نایین برگزار شد
نایین - ایرنا- همایش شیرخوارگان حسینی، صبح جمعه چهارم محرم ، همزمان با سراسر کشور و با حضور صدها کودک و مادران آن ها در حسینیه ها و امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین برگزار شد.
به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید حریم اهل بیت (ع) و به عنوان بزرگ ترین سند مظلومیت امام حسین (ع) در نایین و محمدیه برگزار شد.
توزیع لباس های متبرک شده حرم سید الشهدا و حضرت علی اصغر (ع) بین شیرخواران حاضر در مراسم، تقدیم هدایای ویژه به کودکان شش ماهه به نام علی اصغر و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) ویزیت رایگان پزشک کودکان از برنامه های این همایش بود.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
/6026/7136
**همایش شیرخوارگان حسینی در خور و بیابانک برگزار شد
خور و بیابانک - ایرنا - همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) طفل شیرخواره دشت کربلا در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در چهارمین روز ماه محرم هزاران مادر و شیرخواره حسینی خور و بیابانکی با اجتماع در تکایا به یاد شهید شیرخواره کربلا حضرت علی اصغر طفل شیرخواره امام حسین(ع) به سوگ نشستند.
در این آیین معنوی ، بسیاری از مادران و کودکانشان به یاد طفل شیر خواره حسین ( ع ) اشک ماتم ریختند.
این مراسم معنوی همزمان با سراسر کشور در سه شهر خور، جندق و فرخی و روستاهای بخش مرکزی خور و بیابانک برگزار شد.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.