علی مهر آبادی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همه شخصیت های حقیقی، هیات های مذهبی و تشکل هایی که قصد برپایی ایستگاه های صلواتی در آران و بیدگل را دارند، باید با مراجعه به شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کنند.
وی افزود: متقاضیان برپایی ایستگاه های صلواتی پس از دریافت معرفی نامه از سوی اداره تبلیغات اسلامی و ارائه آن به شهرداری، برای بیمه محل برپایی ایستگاه صلواتی معرفی شده و سپس محل استقرار ایستگاه با همکاری پلیس راهور جانمایی می شود.
معاون شهرداری آران و بیدگل بیان کرد: برای صدور مجوز برپایی ایستگاه صلواتی هیچ هزینه ای از متقاضیان دریافت نشده و ایستگاه های دارای مجوز از خدماتی مانند نظافت و پاکسازی، تحویل پاکت زباله، تامین ایمنی محل استقرار ایستگاه و سایر خدمات مورد نیاز بهره مند خواهند شد.
وی هدف از اجرای طرح ساماندهی ایستگاه های صلواتی را ارتقای خدمت رسانی به شهروندان، عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز مسائل و مشکلاتی مانند ترافیک شهری در آران و بیدگل عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آران و بیدگلی ها با بیش از 120 هیات مذهبی، عزاداری هایی با انواع دسته های سقایی، سینه زنی، زنجیر زنی و سنج زنی دارند و در هر محله هیات های عزاداری سالانه در قالب یکی از انواع این آئین ها سوگواری ایام شهادت امام حسین (ع) را برگزار می کنند.
آران و بیدگل میزبان آستان مقدس امامزاده محمد اوسط مشهور به هلال علی و محمد هلال، فرزند بلافصل امام علی ابن ابیطالب (ع) در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.