به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان عصر دوشنبه در این آئین با اشاره به خصوصیات اخلاقی و فنی زاون قوکاسیان گفت : این هنرمند به هنر و اصفهان علاقمند بود و در عرصه اجتماعی سرمایه بزرگی به شمار می رفت.
وی اظهارداشت: زوان قوکاسیان هویت سینمایی شهر اصفهان بود و در هیچ شرایطی شهرش را ترک نکرد.
وی با اشاره به رد پای زوان در جشنواره های فیلم در اصفهان یادآور شد : این هنرمند فقید همیشه برای این شهر ماندگار است و همه او را دوست داشتند.
شهردار اصفهان تصریح کرد : هنرمندان همیشه زنده هستند و هیچ وقت از خاطرات و ذهن مردم خارج نمی شوند چون مردم به آن ها علاقمند هستند.
نوروزی تصریح کرد: در زمان حاضر شهر اصفهان میزبان دو رویداد بزرگ بین المللی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و کنگره علمی با محوریت شهرک علمی تحقیقاتی با حضور بیش از 200 دانشمند است.
وی اصفهان را مهد تمدن ، فرهنگ و هنر برشمرد و گفت : این شهر ظرفیت بالایی در همه عرصه ها دارد و قومیت ها سرمایه های این شهر هستند.
غلامرضا مهیمن، فیلمساز پیشکسوت اصفهانی در این آیین با بیان این که زوان بیش از 50 سال برای هنر و مردمش از خودگذشتگی و خوبی کرد گفت : نام نیک زاون به راحتی به دست نیامد، زندگی او برای ما یک الگو بود.
وی با تاکید بر بعد اخلاقی این هنرمند اصفهانی تصریح کرد : زوان به انسان بودن اهمیت می‌داد و این میراثی بود که زوان به غیر از بعد فنی برای ما به یادگار گذاشت.
در این آیین ، فریده روشن عضو شورای شهر، وسیپان وارتاپد کچچیان اسقف کلیسای وانک و جعفر نجیبی سازنده تندیس زنده یاد زاون قوکاسیان و برخی از شاگردان و علاقمندان و هنرمندان سینما حضور داشتند.
زاون قوکاسیان سینما گر و منتقد برجسته هنر هفتم که از هموطنان مسیحی زاده اصفهان بود یکم اسفند سال 93 به سبب ابتلا به سرطان معده در منزلش در اصفهان درگذشت و در آرامستان مسیحیان این خطه به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.
این جشنواره به دبیری 'علیرضا رضاداد' تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.
/6026/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.