به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت در استانداری قم اظهار داشت: در فیلم های مستند علاوه بر والدین با دیگر اعضای خانواده شهدا از جمله فرزندان نیز صحبت شده است تا به عنوان الگوهایی برای نسل چهارم معرفی شوند.
وی درادامه گفت: سه میلیون و 300 هزار تن از والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید هستند.
وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی پرونده 2 هزار و 600 شهید در بنیاد شهید بوده که این آمار در حال حاضر به 230 هزار شهید رسیده است.
شهیدی گفت: 562 هزار جانباز و 43 هزار آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده دارند ضمن این که 160 هزار دانشجو از خانواده های ایثارگران، هفت هزار نخبه و 2 هزار و 300 تن عضو هیات علمی در دانشگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید ادامه داد: در قالب طرح سپاس تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران سال گذشته 430 هزار دیدار با خانواده های آنان انجام شده است که 114 مورد از این دیدارها را رئیس جمهور همراهی کرده است.
وی از راه اندازی مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی در 11 استان خبر داد و گفت: این مراکز در سه فاز طراحی شده اند که حدود پنج هزار میلیارد ریال برای این تعداد مرکز هزینه شده است تا بتوانیم خدمات درمانی به جانبازان ارائه کنیم.
وی گفت: میانگین سنی جانبازان به 70 سال و والدین شهدا به 85 سال می رسد که نیازمند خدمات درمانی و بهداشتی هستند در همین راستا با بیمارستان ها و مرکزهای درمانی نیز قراردادهایی برای خدمات رسانی به این مجموعه بنیاد بسته شده و در حال انجام است.
شهیدی خاطر نشان کرد: از سال گذشته ضمن پیش بینی تحریم ها و افزایش قیمت ارز وسایل مورد نیاز جانبازان را تهیه کرده ایم و یا مجوزهای برای کاهش هزینه ها در تامین داروهای آنان را گرفته ایم.
به گفته وی، صندوق سلامت بنیاد شهید نیز خدماتی را که بیمه عهده دار آن نمی شود را تقبل کرده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید درادامه از ایجاد اشتغال برای 95 هزار از خانواده های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: در مدت پنج سال این تعداد افراد در دستگاه ها استخدام و یا از تسهیلات اشتغال بهره مند شده اند ضمن این که 65 هزار تن نیز در صف استخدام و دریافت وام های خود اشتغالی هستند.
وی اضافه کرد: 10 هزار میلیارد ریال وام اشتغال برای اشتغالزایی مجموعه بنیاد شهید در نظر گرفته شده که تاکنون 660 میلیارد ریال آن جذب شده است.
وی تاکید کرد: با اینکه در کشور نرخ 12 درصدی بیکاری وجود دارد این نسبت در جامعه ایثارگری به چهار درصد رسیده است.
شهیدی درخصوص مسکن خانواده شهدا و ایثارگران اظهار داشت: بنیاد شهید طی پنج سال اخیر 234 هزار وام مسکن را جذب کرده است که در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.
وی در بخش دیگر از سخنان با انتقاد از حواشی تجمع طلاب در مدرسه فیضیه گفت: این حرکت کار خوبی نبود و حرمت حوزه و مراجع تقلید را شکست.
وی تاکید کرد: صحبت هایی که انجام شد در شان جامعه روحانیت و حوزوی نبود که این امر باعث شد تا حساسیت مراجع تقلید را با محکوم کردن این موضوع نشان دهد.
شهیدی خاطر نشان کرد: کسانی که تدارک این گونه برنامه ها را می بینند کاری جز اختلاف و ناامید کردن جامعه ندارند و باید پیش بینی جلوگیری از چنین حرکت هایی صورت بگیرد.
تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی، اواخر مردادماه گذشته با شعار «روحانیت هم درد و همراه مردم» در مدرسه فیضیه قم برگزار شد که وجود پلاکاردهایی با مضامین تهدید مسئولان در آن، واکنش هایی به همراه داشت.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید صبح امروز وارد قم شد و با حضور درگلزار شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه(س) ضمن ادای احترام به مقام شامخ با خانواده های این شهدا دیدار و از آنان تجلیل کرد.
همچنین با حضور شهیدی، واحدهای صنعتی تولید انواع شیرآلات نفت و گاز و تولید شیشه های ضد گلوله با اعتبار بالغ بر 170میلیارد ریال در قم به بهره برداری رسید.
معاون رئیس جمهوری همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به قم با برخی مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.