به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم افزود: بیان واقعه غدیر نباید ما را از دیگر فضائل حضرت علی(ع) و مسائل مرتبط با امامت و ولایت غافل بسازد و نباید فضائل امیرمؤمنان را در غدیر منحصر و خلاصه کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه غدیر به لحاظ کمی و کیفی و ویژگی های منحصربفرد مهمترین حادثه زمان پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از غدیر برخی مسائل سیاسی به قدری پررنگ شد، تا جایی که برخی آن را فراموش کردند، اما گروهی از علما و حتی شاعران در قرن های مختلف قیام کرده و در رابطه با غدیر کتاب های بسیاری نوشتند.
وی با بیان اینکه ما هیچگاه از حرف حق خود کوتاه نمی آییم، اما به مقدسات اهل سنت هم توهین نمی کنیم، گفت: باید واقعیت ها را بگوییم، اما اهانتی به دیگران نشود و واقعه غدیر مایه اختلاف نشود.
وی بر ضرورت آموزش و فرهنگسازی برای نسل جوان و نوجوان و بیان مسائل اخلاقی و اجتماعی در بازسازی واقعه غدیر تأکید کرد و گفت: باید هرچه بیشتر تفسیر نهج البلاغه و کلمات قصار حضرت علی(ع) را منتشر کرده و به کار ببندیم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم امروز با برخی از علما و مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم دیدار کرده و گزارشی از برنامه ریزی برای اجرای این برنامه فرهنگی و معنوی را که همه ساله در روز عید غدیر در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می شود، ارائه کردند.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.