به گزارش ایرنا، یونس عالی پور عصر دوشنبه در آیین رونمایی از نخستین پورتال آموزشی و اطلاع رسانی کانون فن آوری اطلاعات قم در تالار اندیشه دانشگاه این شهر، اظهار داشت: قم با داشتن 52 دانشگاه و حوزه علمیه و همچنین ورود سالانه 23 میلیون زائر که سه میلیون آن خارجی هستند، شرایط کاملا خاص و منحصر به فردی را در بین استان های کشور دارد.
وی همچنین جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری قم را مورد اشاره قرار داد و افزود: وجود این ظرفیت عظیم بازار مصرف گسترده ای را بوجود آورده که هر کس می تواند به فراخور حال خود از آن بهره ببرد.
وی گردشگری را زیر بنای اقتصاد قم دانست و اضافه کرد: بیشترین زائران شهر قم از استان های تهران، آذربایجان شرقی و غربی و اصفهان هستند که بازار مناسب و درآمد زایی برای استان محسوب می شود.
عالی پور با بیان این که شب های چهارشنبه و جمعه هر هفته حدود 400 هزار زائر وارد قم می شود، افزود: متاسفانه میزان بهره داری شرکت های رایانه ای که می توانند سهم زیادی از این ظرفیت موجود داشته باشند، مشخص نیست.
معاون استاندار قم اطلاع رسانی دقیق و درست از ظرفیت های گردشگری استان را از وظایف شرکت های یاد شده ذکر کرد و گفت: این شرکت ها باید علاوه بر تامین نیازهای مردم استان، با آگاهی دادن به سایر نقاط کشور و همچنین در سطح بین الملل و جهانی نقش خود را در معرفی ظرفیت های گردشگری قم به خوبی ایفا کنند.
عالی پور با اذعان به نقش موثر شرکت های رایانه ای در جذب سرمایه گذاری ها به سمت استان افزود: کمبود و فقر اطلاعاتی در خصوص واحدهای صنعتی و تولیدی قم به حدی بوده که سرمایه گذاران از ظرفیت های سرمایه گذاری مطلع نبودند.
وی با تاکید بر قوی بودن قم در حوزه فن آوری اطلاعات، ورود بخش خصوصی به منظور تقویت اصناف و تشکل های مربوطه را ضروری برشمرد و افزود: باید با به کارگیری ظرفیت های بخش خصوصی سهم آی.تی در اقتصاد استان را بیشتر کنیم.
معاون استاندار قم با بی اساس خواندن برخی سخنان در خصوص بد بودن اوضاع اقتصادی کشور افزود: اگر دشمن تصور می کند که با وضع تحریم های ظالمانه موجب ناامنی در کشور می شود، سخت در اشتباه است.
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان و بالقوه موجود در کشور برای رونق و شکوفایی اقتصادی اظهار کرد: ما نباید هیچ گاه این را از یاد ببریم که 40 سال پیش وقتی انقلاب به پیروزی رسید سیم خاردار وارد می کردیم، اما امروز با اتکا به توانمندی های های بومی در بسیاری از زمینه ها خودکفا شدیم.
عالی پور همچنین افزود: قم پایگاه انقلاب اسلامی است، از این رو فن آوری اطلاعات باید در کنار معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی، اطلاعات جامع و کاملی از شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را نیز جمع آوری و به نسل جدید ارائه کند.
در این آیین، پورتال آموزشی و اطلاع رسانی کانون فن آوری اطلاعات استان قم تحت عنوان آی.تی گفت به نشانی www.itgoft.ir رونمایی شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.