به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با تاکید بر اینکه سوء استفاده عده ای از اعتراض مردم نسبت به برخی گرانی ها نباید مانع از پیگیری مطالبات به حق آنها شود افزود: بازاریان در طول انقلاب، پشتیبان انقلاب بوده و هستند و نباید اجازه زمینه سازی برای نارضایتی آنان فراهم شود و یا اینکه برخی اشرار آنها را تهدید به بستن مغازه های خود کنند.
وی با تاکید بر اینکه انتظار مردم از قوه قضائیه اقدام علمی و به موقع است ادامه داد: تاخیر در برخورد با این نابسامانی ها و مخلان فضای اقتصادی کشور، ارزش اقدام قوه قضائیه را از بین می برد و انتظار مردم این است که آنها بر اساس معیارهای شرعی و دینی با این مخلان امنیت اقتصادی کشور با سرعت برخورد کند.
خطیب جمعه قم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: دشمنان ملت ایران تصور می کردند با ترور و شهادت بزرگان این ملت، این انقلاب به نابودی و شکست کشیده می شود ولی این شهادت ها نشان داد که با فشار آمریکا و ایادی آن، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران افزوده می شود.
آیت الله حسینی بوشهری، ضمن تقدیراز تلاش مخلصانه قوه قضائیه تاکید کرد: قوه قضائیه باید همواره پیشگام در دفاع از حق و عدالت و پناهگاه امن مظلومان باشد.
وی با تاکید بر اینکه وضع ارز، سکه و نقدینگی مردم نیاز به بررسی جدی و سریع دولت دارد گفت: خواست و مطالبه مردم ساماندهی این وضعیت نابسامان است و باید با اقدام فوری و موثر این بهانه را از دست دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور بیرون آورد.
خطیب جمعه قم، تبدیل نقاط قوت نظام به نقطه ضعف را از جمله اهداف دشمنان دانست و گفت: توان موشکی و هسته ای، از جمله ابزارهای اقتدار کشور است به گونه ای که امروز قدرت موشکی به ابزار قدرتمند بازدارندگی کشور تبدیل شده ولی متاسفانه برخی ناآگاهانه در داخل حرف دشمن را تکرار کرده و به دنبال تضعیف این نقطه اقتدار جمهوری اسلامی هستند.
وی تاکید کرد: همانطور که کارگزاران دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند، مردم نیز باید نسبت به توطئه دشمنان آگاهی و هوشیاری خود را حفظ نمایند.
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه کشور در یک آزمون و امتحان بزرگ قرار دارد ادامه داد: ملت ایران 40 سال است که از این توطئه ها سربلند بیرون آمده و این بارنیز از توطئه اقتصادی دشمن با سربلندی بیرون خواهد آمد.
وی در ادامه با اشاره به تجلیل از مقاومت و ایستادگی ملت یمن در برابر متجاوزان خارجی گفت: ائتلاف ضد یمن در تلاش برای تصرف بندر الحدیده است ولی مردم مقاوم و آب دیده یمن با قامت استوار در برابر دشن ایستاده اند و مقاومت خود را پیامی برای کل منطقه می داند.
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: پرونده جنایات آمریکا به قدری سیاه است که با دانستن این پیشینه از جرم و جنایت ادعای دایه دل سوزتر از مادری مقامات این کشور برای ملت ایران باور کردنی نیست.
وی تازه ترین نقض حقوق بشر آمریکایی را جدا کردن کودکان مهاجر از مادران آنها دانست و گفت: جدا کردن کودکان از مادرانشان و زندانی کردن آنها در قفس های آهنی نشان دهنده اوج وحشی گری آمریکایی است که ادعای حقوق بشری دارد.
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: حقیقتا هر جایی که اسم آمریکا می آید سزاوار نفرین و مرگ است.
از یکم تا هفتم تیرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی(ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.