به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه درجلسه شورای اقامه نماز قم در سالن جلسه های جامعه المصطفی العالمیه، اظهار داشت: این نهاد بین المللی تجربه های خوبی را در این زمینه دارد، به نحوی که یک سند 5 ساله جامع نماز را به پایان رسانده و در حال حاضر نیز دومین سال برنامه 5 ساله دوم را در حال اجرا دارد.
وی با بیان اینکه این سند جامع متشکل از 1500 برنامه گوناگون پیرامون نماز است، افزود: جامعه المصطفی این آمادگی را دارد از طریق تامین هزینه های لازم و حمایت های مختلف دیگر در تدوین سند جامع سراسری نماز با ستاد اقامه نماز و مجموعه های فرهنگی کشور همکاری کند.
وی با بیان اینکه برنامه یاد شده باید تا 8 ماه آینده تدوین شود، افزود: این برنامه در برگیرنده برش های موضوعی و نهادی در بحث نماز است، و در آن تکالیف و وظایف هر دستگاه نیز مشخص خواهد شد.
مدیر حوزه های علمیه همچنین تهیه اطلس نماز برای تدوین این سند را ضروری عنوان کرد، و گفت: در سند مذکور باید رویکرد ویژه ای به آسیب های ناشی از بی توجهی به نماز و نقش و جایگاه مردم در اقامه نماز دیده شود‌.
وی سرانه حضور در نمازهای جماعت و سرانه مسجد و احداث، تکمیل و تجهیز مساجد را نیز از دیگر موارد مهم این سند ذکر کرد، و افزود: نهادهای علمی و حوزوی از نظر علمی و معرفتی، تولید محتوا و هدایت پایان نامه های دانشگاهی به سمت موضوع نماز و تربیت مبلغ نقشی عمده ای در نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه ایفا می کنند.
رئیس جامعه المصطفی با اشاره به جایگاه علمی و دینی قم و نگاه ویژه ستاد اقامه نماز کشور به این استان افزود: در قم نهادهایی وجود دارند که فراتر از استان و کشور جنبه فراملی دارند، که جامعه المصطفی با داشتن 50 هزار دانشجو و 50 هزار دانش آموخته و فارغ التحصیل در 130 رشته از 130 ملیت جهان تنها یکی از این نهادهای گسترده به شمار می رود که هیچ کجای دنیا چنین ظرفیت عظیمی وجود ندارد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.