به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی استان قم افزود: مواضع ما در برابر جهانیان بر اساس دین و دستورات قرآن است که هیچ‌گاه از آن کوتاه نخواهیم آمد.
وی بابیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور ولایت‌فقیه شکل‌گرفته است که نه‌ تنها از آن کوتاه نمی‌آییم، بلکه این فکر، اندیشه و راهبرد را در عمل برای جهانیان توسعه می‌دهیم، تصریح کرد: آنچه امروز درباره نفوذ ایران در منطقه گفته و از شرایط غرب برای مذاکره با ایران مطرح می‌شود، در راستای تقابل با این هدف عالی است؛ هدفی که توسط امام خمینی(ره) ترسیم شد و قرار است این انقلاب را در قالب تعالیم دینی برای جهانیان صادر کنیم.
سعیدی گفت: جوامعی که با آمریکا و غرب راحت تعامل می‌کنند، از این‌ جهت است که در این مسیر از ارزش‌های دینی و حتی بومی خود کوتاه آمده‌اند. در این مسیر هرچه از این ارزش‌ها عقب بنشینیم، آن‌ها گامی جلوتر می‌آیند و تا رسیدن به هدف نهایی خود که نابودی اسلام ناب است، پیشروی می‌کنند.
امام جمعه موقت قم با بیان این ‌که در تاریخ عبرت‌های زیادی در پیش روی انسان‌هاست که باید از آن‌ها درس گرفت، گفت: عبرت در آموزه‌های اسلام از بهترین عبادات است؛ امام صادق(ع) در اهمیت عبرت گرفتن از گذشته می‌فرمایند که «بیشترین عبادت ابوذر، فکر کردن و عبرت گرفتن بود»؛ این سخن نشان می‌دهد که بالاترین عبادت‌ها تفکر و عبرت گرفتن است.
وی خاطرنشان کرد: عبرت‌ها باید نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد امروز و آینده ما داشته باشد، باید این مساله مهم را ابتدا خود داشته باشیم و در ادامه در تمامی سخنرانی‌ها و جلسات آن را به مردم گوشزد کنیم.
وی در ادامه به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی اهمیت زیادی دارد که مسئولان برای رفع آن باید همواره تلاش کنند، البته مردم باید بدانند که مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی نباید آن‌ها را نسبت به اصل انقلاب و نظام اسلامی دلسرد سازد.
سعیدی ادامه داد: اگر عده‌ای بر مذاکره با آمریکا و غرب اصرار دارند، باید بدانند که لازمه این کار این است که کشور را در عرصه‌های مختلف تقویت کرد و با موضع قدرت‌ با آن‌ها سخن گفت. نباید جلوی قدرت و توان نظامی خود را گرفت تا بتوانیم لقمه نانی در سایه مذاکرات به دست آوریم.
وی حمایت از تولیدات داخلی را ابزاری برای قدرتمند شدن کشور عنوان کرد و گفت: باید کارآفرینان و صاحبان علم و فن‌آوری در کشور مورد حمایت قرار گیرند تا بدین‌وسیله وابستگی به‌غیر، از بین رفته و کشور با تکیه‌ بر توان داخلی، از مشکلات عبور کند.
8138 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.