عبدالمجید تناور روز شنبه در نشستی صمیمی با خبرنگاران ایرنا مرکز قم افزود: فعالیت خبری درقم به دلیل جایگاه آن در نظام حاکمیتی و دینی کشور بسیار متفاوت با سایر مناطق است و خبرنگارانی که دراین استان،کار رسانه ای می کنند برای موفقیت باید با مسائل فقهی و اصطلاحات آن آشنایی لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: تشکیل دوره های آموزشی اخلاق و فقه رسانه برای خبرنگاران استان منجر به بالا رفتن سطح آگاهی های آنان از مسائل دینی و فقهی خواهد شد و می تواند از برداشت های نادرست در فرآیند تولید و انتشار خبر جلوگیری کند.
وی ادامه داد: خبرنگاران فعال قمی، در خط مقدم خبرهای جهان تشیع قرار دارند و باید حساسیت های این عرصه را درک کنند و بدانند دشمنان منتظر کوچکترین اشتباه است تا علیه نظام جمهوری اسلامی شبهه وارد نمایند.
تناور گفت: انعکاس اخبار به خصوص خبرهای حوزه دین در قم باید متناسب با سیاست های کلی نظام و منافع ملی باشد تا از هرگونه سوء برداشتی در این زمینه جلوگیری شود و برای کشور هزینه ایجاد نکند.
وی بیان کرد: مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، همواره بهترین پشتیبان و حامی برای نظام اسلامی هستند و به همین دلیل نباید با انتشار نادرست برخی اخبار، موجب سوء استفاده دشمنان از این واقعیت شد.
وی ادامه داد: تعامل بیشتر اصحاب رسانه با دفاتر مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه علاوه بر تقویت سطح اطلاع رسانی این بخش، باعث می شود اخبار حوزه دین با دقت بالاتری منتشر و ظرایف خاص آن رعایت شود.
از هشت هزار و 246 مجوز صادر شده برای رسانه های کشور، 249 مجوز متعلق به رسانه های قم است. مجوز 6 روزنامه، 6 هفته نامه، هفت دو هفته نامه، 23ماهنامه، 11 دوماهنامه، 63 فصلنامه، 80 دوفصلنامه و یک سالنامه در قم صادر شده است. دفتر مرکزی سه خبرگزاری اهل بیت(ع)، رسا و حوزه در قم واقع است ضمن اینکه 40 پایگاه خبری دارای مجوز نیز در این استان فعالیت می کند.
87 رسانه در قم به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، روسی، استانبولی، اردو، اسپانیایی و آلمانی به تولید محتوا مشغول هستند، ضمن اینکه 123 رسانه تخصصی در حوزه کشاورزی، پزشکی و پیراپزشکی، علوم انسانی، فقه و حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، روانشناسی، مدیریت، فلسفه، ادیان و مذاهب، علوم اقتصادی، علوم سیاسی، تاریخ و فنی و مهندسی در قم فعال می باشند.
از 42 خبرگزاری کشور، 15خبرگزاری درقم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری دراین استان دارای دفتر نمایندگی است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.