به گزارش ایرنا، رضا سیار روز سه شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان قم در تالار معصومیه فرمانداری این شهر، افزود: این اعتبار بدون تشریفات اداری به صورت مستقیم به حساب دهیاری های استان واریز شد و اعتبار روستاهای فاقد دهیاری نیز برای توسعه آن مناطق در اختیار فرمانداری قرار گرفت.
وی بیان کرد: در استان قم از این اعتبارات به عنوان محرک توسعه روستاها استفاده و بسیاری از مشکل های زیرساختی مناطق روستایی برطرف شد.
وی ادامه داد: این اعتبار زمینه به اتمام رساندن بسیاری از طرح های روستایی استان را که برخی از آن ها در سال های گذشته نیمه کاره رها شده بود را فراهم کرد.
سیار با بیان این که میزان سهم مناطق روستایی از مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته 30 درصد بود، گفت: این میزان در سال جاری نباید کاهش پیدا کند، چراکه شرایط قم به نحوی است که مناطق روستایی آن، به دلیل استقبال از مردم استان در روزهای تعطیل و ایام خاص، به خدمات بسیاری نیاز دارد.
وی در ادامه بیان کرد: طرح های آبرسانی و گاز رسانی به روستاهای استان با تمام توان در حال اجراست و این زنجیره در آینده نزدیک تکمیل می شود تا مردم مناطق روستایی استان به نعمت آب آشامیدنی سالم و گاز طبیعی دسترسی داشته باشند.
وی اضافه کرد: فعالیت های گسترده عمرانی در مناطق روستایی استان با توجه به محدودیت های بودجه ای، بی نظیر است و در آینده این فعالیت ها با اختصاص اعتبارات مناسب، گسترش می یابد.
استان قم دارای 204 روستاست که 131 روستا بالای 20 خانوار و 69 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند؛ همچنین 132 روستای استان دارای شورا و 102 روستا دارای دهیاری هستند.
در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، مسئولان دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان شوراها و دهیاری های بخش های مختلف ترتیب یافت، پیرامون مسائل مختلف مناطق روستایی از جمله نحوه اختصاص بودجه، بحث و تبادل نظر شد.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، کهک، جعفریه، خلجستان و سلفچگان است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.