به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی قم اظهار داشت: آنان با روحیه آرمان گرایی و هنر تبلیغی در عرصه های مختلف باید گفتمان دین اسلام و انقلاب اسلامی ایران را برای نجات بخشی مردمان آزاده بیان کنند تا در مسیر هدایت قرار گیرند.
وی افزود: بانوان طلبه باید با ارتباط سازنده با سایر طلاب در کشورهای دیگر، بحث صلح و اشتراک بین ادیان مختلف را مطرح کنند و نشان دهند که دین اسلام اهل خشونت، ترور، درگیری با سایر مذاهب و سایر موارد نیست.
وی با اشاره به این که جامعه المصطفی العالمیه به دنبال بازسپاری مسئولیت ها در کشورهای مختلف به طلاب بومی است گفت: دانش آموختگان بعد از فراغت از تحصیل با نهادسازی و ترویج فرهنگ ناب اسلام در کشورهای خویش می توانند مسئولیت خطیر تبلیغ را بر عهده بگیرند.
اعرافی ادامه داد: تا پنج سال آینده نباید کشوری بدون حضور طلبه باشد و همه با اتحاد و تبعیت از ولی فقیه و ارتباط از مرجعیت آماده تقویت دین اسلام در جهان باشند.
وی با تاکید بر این که جامعه المصطفی العالمیه میراث دار تاریخ حوزه های علمیه است گفت: با گسترده شدن ارتباط ها و ایجاد شبکه های گوناگون در فضاهای حقیقی و مجازی، وظیفه طلاب سنگین از گذشته است و باید راهی فراتر از وضعیت کنونی را طی کنند.
اعرافی اضافه کرد: دانش آموختگان باید با استفاده از ابزار هنر و توانایی های تبلیغی و با هر سلیقه و علایقی در رفتار و کردار خویش مبلغ دین اسلام باشند.
وی با بیان این که روحیه مقاومت باید در بین طلبه ها تقویت شود گفت: طلاب در عمل به رسالت خطیر دین اسلام باید با صبر و استقامت در مقابل انسان های معاند ایستادگی کنند و بر اساس اقتضائات زمانی و مکانی به وظیفه خویش عمل نمایند.
موسسه آموزش عالی بنت الهدی که نام خویش را بانوی مجتهد و مجاهد معاصر، آمنه بنت الهدی صدر، گرفته است در سال 1361 شمسی با تولیت آیت الله محمد مهدی آصفی و زیر نظر مرکز جهانی علوم اسلامی تاسیس شد. در شهریور ماه سال 1379، طی قراردادی به طور کامل تحت پوشش جامعه المصطفی العالمیه درآمد و در حال حاضر یکی از فعال ترین مراکز آموزشی تربیتی بانوان است.
2 هزار و 750 تن از بانوان مسلمان از 82 کشور از این مجتمع فارغ التحصیل شده و به کشورهای خویش بازگشته اند و در حال حاضر یک هزار و 500 تن مشغول به تحصیل هستند.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.