به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد جواد وزیری فرد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس این شهر، اظهار داشت: امروز مسلمانان در بحران هویت به سر می برند، یعنی نمی دانند بندگی خدا چه است و آن را فراموش کردند، از این رو هویت های دیگر از جمله دینی، اسلامی و ملی که خیلی مهم است را نیز فراموش کردند.
وی با بیان این که هویت ملی از منافع ملی بالاتر است، افزود: منافع ملی باید تحت تاثیر هویت ملی حاصل شود و اگر نفت و انرژی اتمی داشته باشیم و به ما صنعت هواپیمایی بدهند اما هویت ملی ما یعنی ایرانی بودنمان نادیده گرفته شود، هیچ ارزشی ندارد.
استاد دانشگاه قم با تاکید بر این که امروز عزت در سایه هویت ملی حاصل می شود، گفت: هویت های دیگری نیز مانند هویت جنسی داریم که باید آن را حفظ کنیم.
وزیری فرد اذعان داشت: این که جایگاه زن و مرد در جامعه تغییر کند و آن کارهایی که مردانه است به زن ها سپرده شود، این یعنی هویت جنسی نادیده گرفته شده است.
وی گفت: اگر زن و مرد هویت جنسی خود را به خوبی درک نکنند، رفتارشان طوری می شود که فساد انگیز است.
وزیری فرد در تبیین هویت اسلامی افزود: این که می گوییم یک فرد مسلمان هویت اسلامی دارد، یعنی همه امور جامعه باید اسلامی باشد و اگر بنا شد که چیزهای ارزشمند داشته باشیم اما به ارزش های اسلامی بی احترامی شود هیچ ارزشی ندارد.
وی افزود: این که گفته می شود اگر یک قدم از دین کوتاه بیاییم همه مشکلات کشور رفع می شود و چرخ سانتریفیوژها می چرخد یک سخن دروغ است، چون چرخش سانتریفیوژها و چرخیدن زندگی مردم تنها به اراده ملت بستگی دارد.

** مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان کشور بویژه مدافعان حرم گفت: دفاع از مظلوم در خارج از مرزها شاهکار شهدای مدافع حرم است.
سردار سید جواد هاشمی افزود: ایستادگی مطلق و نهراسیدن از دشمن ویژگی اصلی و بارز تمام مجاهدان انقلاب اسلامی بوده است.
وی با بیان این که آثار شکست جبهه استکبار از جبهه مقاومت در تصمیم گیری های آنها در جوامع بین‌المللی کاملا مشخص است و دشمنان انقلاب اسلامی امروز دچار سرگردانی شده اند، افزود: مردم ایران اسلامی هرگز دست از حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی بر نخواهد داشت.
وی با یادآوری این که بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل در سال 58 تاسیس شد و اقدام های ارزنده ای در این سال ها انجام داده است، افزود: در استان قم 6 هزار شهید دفاع مقدس به همراه 11 هزار جانباز و خیل عظیمی از مدافعان حرم وجود دارند که در راه احیای دین الهی جان خود را فدا کردند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.