به گزارش ایرنا، استاندار قم در این همایش گفت: همواره باید 2 شاخص مهم امانتداری و تعهد به وفای عهد را که از پایه عمومی اخلاق و از معیارهای نیکوست، مدنظر داشته باشیم.
سید مهدی صادقی افزود: این شاخص ها برای ارزیابی رفتار و کردار خود و دیگران معیار سنجش مناسبی است و بایدها و نبایدهای اخلاقی را نیز شامل می شود.
وی اضافه کرد: همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان همایش بسیار مهم و ارزشی است و می تواند مقدمه ای برای توسعه اخلاق در همه عرصه باشد.

** مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در این همایش گفت: دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی از سوی وزارت راه و شهرسازی به قم واگذار شد و توانستیم با تشکیل شورای سیاست گذاری و راهبردی، کمیته های علمی و اجرایی و از اساتید مجرب برای برگزاری این همایش استفاده کنیم.
حسن صبوری افزود: سال گذشته نظام نامه رفتار حرفه ای اخلاق مهندسی در ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد و رعایت و اجرای ضوابط آن توسط تمام مهندسان و بنگاه های حرفه ای در این حوزه الزامی است.
وی با بیان این که این نظام نامه در سه فصل تنظیم شده است، ادامه داد: فصل اول شامل پنج اصل اساسی اصول اخلاقی حرفه ای، فصل دوم شامل شاخص های رفتارهای عمومی و رعایت مصادیق اصول اخلاق مهندسی و فصل سوم شامل شیوه احراز نسل نظام نامه می باشد.
در این همایش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز سخنرانی کردند؛ این همایش فردا نیز با برگزاری کمیسیون های تخصصی ادامه دارد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.