به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: جهان اسلام هر چه آسیب می بیند در اثر خیانت هایی است که در آن صورت می گیرد و اتفاق اخیر هم، آسیب بزرگی بر پیکره امت اسلامی است.
وی بیان کرد: دشمن در اثر سکوت و سازش برخی حکام کشورهای اسلامی، جرات پیدا کرده تا قبله اول مسلمانان را به عنوان پایتخت جعلی رژیم اشغالگر صهیونیستی انتخاب کند و در این شرایط بر مسلمانان واجب است که سکوت را بشکنند.
وی ادامه داد: باید سفیران آمریکا در تمام کشورهای اسلامی احضار و به خاطر این عمل ترامپ توبیخ شوند، همچنین باید تظاهرات اعتراضی در تمام کشورهای به راه افتد تا آتشی را که ترامپ روشن کرده در گام اول آمریکا و رژیم صهیونیستی را بسوزاند.
ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استقلال در برابر مستکبران بزرگترین معروف و سازش با آنان بزرگترین منکر است، گفت: اگر امروز دشمنان طمع به نفوذ و دخالت در جهان اسلام دارند به خاطر سازش برخی حکام منطقه است و اگر آنان مانند سردار رشید ما، سردار قاسم سلیمانی، عمل می کردند، دشمنان اجازه نفوذ در جهان اسلام را به خود نمی دادند.
وی افزود: همان طور که در خبرها آمد، رئیس سازمان سیا برای سردار ما، نامه می نویسد ولی ایشان نه نامه را می پذیرد و نه آن را می خواند و می گوید آن را برگردانید؛ اگر حکام مرتجع منطقه این گونه عمل می کردند، کسانی همچون ترامپ و نتانیاهو به خود اجازه دخالت در امور کشورهای اسلامی را نمی دادند؛ حفظ اطلاعات نظامی و سیاسی کشورهای اسلامی بزرگترین معروف و بیان این جمله که ما نمی توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم بزرگترین منکر است.
خطیب نماز جمعه قم همچنین با اشاره به سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل در 19 آذر ماه سال 1363، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاثیرگذار ترین نهاد در عرصه علمی و فرهنگی کشور است که از روز تاسیس تاکنون کارهای ارزشمندی را انجام داده است، اما انتظار رهبر معظم انقلاب و جامعه فرهنگی ما از این نهاد بیش از حد موجود است.
وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تثبیت و ارتقا فرهنگ انقلابی در کشور، تولید علم و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی و تهیه نقشه مهندسی علمی و فرهنگی کشور، گام های خوبی برداشته است اما انتظار این است که متولیان آن با تاثیر نپذیرفتن از فضای بیرونی برای بالابردن کمیت و کیفیت برنامه های خود و پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب، بیش از پیش تلاش کنند.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: در هفته گذشته کنفرانس وحدت اسلامی با حضور مهمانان بسیاری از سراسر جهان در تهران برگزار شد؛ موضوع وحدت از مسائل جدی است که به خاطر خودکامگی برخی حکام منطقه جای خود را به تفرقه داده است؛ ضرورت دفاع از جهان اسلام در مقابل بیگانگان، عزت یافتن دنیای اسلام و پیشرفت جهان اسلام در گرو وحدت جوامع اسلامی و مسلمانان با یکدیگر است.
وی بیان کرد: بی کفایتی برخی حکام منطقه حرکت کشورهای اسلامی در مسیر وحدت را با کندی روبه رو ساخته است؛ دنیای اسلام از ظرفیت های بیشماری همچون یک و نیم میلیارد جمعیت و منابع سرشار انرژی برخوردار است اما دشمنان می خواهند با تفرقه ظرفیت های کشورهای اسلامی را به نفع خود مصادره کنند.
وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب پرچم وحدت را بر فراز نگاه داشته است، ادامه داد: جمهوری اسلامی پرچم دارد وحدت میان امت اسلامی است؛ ما مدافع کشورهای اسلامی هستیم؛ کارنامه ایران در دفاع از کشورهای جهان اسلام برای دوست و دشمن آشکار است؛ ایران برای حفظ استقلال کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق تلاش بسیار کرد و دست داعش را با کمک جبهه مقاومت از دامن مسلمانان کوتاه ساخت.
خطیب نماز جمعه قم همچنین در ادامه به تحول های شکل گرفته در کشور یمن اشاره کرد و افزود: عربستان و امارات با استفاده از علی عبدالله صالح می خواستند در یمن کودتا به راه اندازند و انصار الله را خلع سلاح کنند که این توطئه به لطف الهی آشکار شد.
وی ادامه داد: روزی این مزدور به خاطر برخی از منافع در کنار انصارالله قرار گرفت اما امروز با کشته شدن وی، روند انقلاب یمن خالص تر شد.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فصل زمستان شرایط سختی را برای زلزله زدگان منطقه کرمانشاه به وجود آورده است و در همین رابطه شماری از نهادهای کمک رسان استان قم با همکاری خیران می خواهند در منطقه شهرکی به نام معصومیه ایجاد کنند؛ در همین جا از همه مومنان می خواهم برای ایجاد این شهرک و کمک به ستم دیدگان تلاش کنند.
شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر مناطق از غرب کشور همچون استان کرمانشاه را لرزاند.
وی به برگزاری اجلاس نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در آذر ماه جاری نیز اشاره کرد و افزود: می توان در فضای مجازی محتوای مناسب در موضوع نماز را طراحی و جوانان و نوجوانان را به سمت این عمل مهم دینی، تشویق کرد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.