به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر دوشنبه در دیدار رئیس و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: امروز دشمنان سعی می کنند بین نسل جوان، قرآن و ارزش های اسلامی فاصله ایجاد کند.
وی افزود: هر چقدر ارتباط جوانان و جامعه اسلامی با مساجد و آموزش قرآن و فراگیری موعظه هایی که در این کتاب الهی است، تنگاتنگ تر شود، دشمن در رسیدن به مقاصد و خواسته های شوم خود ناکام می ماند.
مقتدایی خاطرنشان کرد: موعظه های آورده شده در قرآن زبان مهر و محبت و لطف و تکریم و تجلیل خدا با بندگان است، و قرآن به زبان تکریم با مردم صحبت می کند، و هدف نزول قرآن نیز موعظه کردن ایمان آورندگان به آن است، و خداوند به عنوان موعظه قران را نازل فرموده است.
وی با بیان اینکه آیه های قرآن هم تجلیل و تکریم و هم هدایت و راهنمایی است، افزود: قران لباس رحمت و کرامت به انسان می پوشاند، بشر را راهنمایی می کند تا با یک زبان نرم و لطیف به مقام های بالا ارتقاء پیدا کند.
آیت الله مقتدایی با اذعان به اینکه قرآن مومنان را به کنار گذاشتن رذایل اخلاقی و آشنایی با فضایل اخلاقی دعوت می کند، افزود: قرآن در صورتی که با زبان پند و اندرز به مردم آموزش داده شود، تاثیرگذار و جذاب خواهد بود.
استاد بر جسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور هر چقدر بیشتر جوانان را به سمت مساجد جذب کنند، به طور حتم این قشر از جامعه تحت تاثیر هدف های توطئه آمیز دشمن قرار نخواهند گرفت.
دبیر شورای عالی مدیریت حوزه با ابراز خرسندی از اشتیاق و شور و شوق روز افزون جامعه برای درک مفاهیم قرآنی گفت: جوان هایی که در دانشگاه ها و بخش های مختلف هستند به مطالب این معجزه آسمانی علاقه بسیار دارند، از این رو باید از این علاقمندی آنها برای جذب شدنشان به مساجد استفاده کنیم.
وی فعالیت های قرآنی در مساجد را را اقدام ارشمند و با اهمیتی توصیف کرد، و افزود: مساجد مرکز توحید و عبادت خداوند و بهترین مکان برای ایجاد وحدت و یکپارچگی مسلمانان محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن در کشور واقعا مهجور بود، و موضوع انس با قرآن در بین دانشگاهیان و اقشار مختلف مطرح نبود، افزود: به برکت استقرار نظام اسلامی قرآن جایگاه واقعی خود را پیدا کرده، و فرهنگ قرآن بیش از پیش در بین افراد ترویج می شود.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.