به گزارش ایرنا در این آیین که یگان هایی از ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قشرهای مختلف بسیج مستضعفین حضور داشتند، سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداختند.

** در این آیین یگان های حاضر در مسجد مقدس جمکران از نخستین ساعات روز به نمایش اقتدار خود پرداختند و سرود های انقلابی را زمزمه کردند.

** تمام یگان های حاضر در مسجد جمکران پرچم هایی با شعار «لبیک یا مهدی» در دست داشتند که شکوه خاصی به مراسم بخشیده بود.

** تعداد زیادی از زائران حاضر در مسجد مقدس جمکران برای مشاهده این مراسم به صحن اصلی مسجد آمده بودند و با تلفن های همراه خود از جلوه های بصری آن فیلم و عکس تهیه می کردند.

** در این آیین پس از ادای احترام به مقام شهدای انقلاب اسلامی، پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی همزمان با نواختن سرود مقدس کشور، در مسجد مقدس جمکران برافراشته شد.

** این آیین به طور زنده از برخی شبکه های تلویزیونی و رادیویی رسانه ملی پخش می شد و مخاطبان بسیاری نیز از طریق فضای مجازی آن را دنبال می کردند.

** اجرای برنامه توسط گروه سرود ارمغان از جمله جلوه های خاص این مراسم بود؛ گروهی از نوجوانان در این مراسم سرودهای انقلابی در وصف شهدای مدافع حرم را اجرا کردند.

**حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت در کنار نوجوانان بسیجی در این آیین، شکوه خاصی از اوج همبستگی ایرانیان در نسل های مختلف را برای دفاع از سرزمین خود به نمایش گذاشت.

** جمعی از طلاب حوزه های علمیه و خادمان مسجد مقدس جمکران هم در این آیین حضور داشتند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان بستند.

** در پایان این آیین نیروهای مسلح حاضر در مسجد مقدس جمکران با قرائت عهدنامه، پیمان سربازی خود با امام زمان (عج) را تجدید کردند.

** سید مهدی صادقی استاندار و رضا سیار فرماندار قم، سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم در کنار جمعی دیگر از مسئولان استانی نیز در این آیین حضور داشتند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.