به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر افزود: هر فعالیتی که در راستای ارتقای باورها و اعتقادات مردم باشد کار فرهنگی است و باید از آن حمایت شود و هر برنامه ای که در جهت تضعیف باورهای دینی مردم باشد کاری ضد فرهنگی است و باید از آن اجتناب کرد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر توجه جدی به فرهنگ عمومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه تاکید داشته اند که باید برای پاسداشت و مراقبت از فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی خود اقدام های جدی انجام داد.
حسینی کاشانی، فرهنگ را مجموعه ای از آداب، رسوم، اعتقادات و باورهای یک ملت دانست و گفت: دانستن، باور به دانسته ها و نیز ظهور و بروز باورها در رفتار سه مرحله برای رسیدن از دانسته ها به رفتار است که رقم زننده فرهنگ در یک جامعه است، چراکه فرهنگ آن چیزی است که در رفتار مردم بروز می کند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های ویژه استان قم گفت: در قم برنامه ریزی گسترده ای بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علما پی ریزی شده است.
حسینی کاشانی، فعالیت یک هزار و 200 ناشر، 300 موسسه فرهنگی هنری، 100 موسسه قرآنی، بیش از 10 انجمن فرهنگی و هنری و نیز وجود تعداد قابل توجهی رسانه های مکتوب و برخط را از جمله ظرفیت های استان قم برشمرد و گفت: رسانه ها، مجموعه هنرمندان عرضه های مختلف تجسمی، تئاتر و فیلم، شاعران و نویسندگان، صنعتگران چاپ، موسسه های فرهنگی و هنری بخش از خانوداده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی را شامل می شود که باید از این ظرفیت ها در راستای تقویت باورهای دینی در جامعه بهره برد.
وی همچنین ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان قم تا کنون 150 جلسه به صورت ماهانه برگزار کرده که مصوبات این شورا به همه دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ می شود.
14 آبان به نام روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.