حجت الاسلام والمسلمین حسین بهرامی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد سخنران و یا مداح در مجالس عزاداری حسینی نباید انتظار دریافت پول داشته باشند ولی مردم در مقابل افرادی که دعوت می کنند باید مساعدت های لازم را داشته باشند، درست است اهل منبر و وعظ و مداح نباید اهل پول و مادیات باشد ولی حد وسط را باید حفظ کرد.
وی ادامه داد: اگر مداح و روحانی ما با انگیزه پول و مادیات در مراسم عزاداری حسینی حضور پیدا کنند، افراط و در صورتی که کسانی که این افراد دعوت می کنند نیز نسبت به این موضوع بی توجه باشند تفریط است، زیرا برخی از مداحان و وعاظ تنها از همین راه امرار و معاش می کنند.
بهرامی در بخش دیگری از سخنان به آسیب های پیش روی عزاداری ها اشاره کرد و گفت: دامن زدن به خرافات، غلو، تبدیل مداحی به حرفه و ایجاد تردید در مردم برای تغییر برخی سنت ها، از آفت ها و آسیب های فراروی عزاداری ها می باشد.
وی آفت دیگر در عزاداری را تغییر برخی سنت ها و فرهنگ های ریشه دوانده در فرهنگ جامعه دانست و گفت: نذری در عزاداری یک سنت در میان مردم است و اینکه ما القاء کنیم که باید به جای نذر و قربانی، به فقرا کمک کنیم، درست نیست.
وی ادامه داد: برخی می گویند مردم به جای انجام مناسک حج تمتع ، پول آن را خرج افراد نیازمند کنند در حالی که چنین کاری اصلا صلاح نیست و رفتن به مکه یک وظیفه شرعی و واجب است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: ما می توانیم به مردم مسیرهای درست را معرفی کنیم خود آنها تشخیص می دهند که چه کار کنند.
وی به مداحان و سخنرانان توصیه کرد: تنها برای رضای خداوند و با خلوص نیت کار کنند و اجاره ندهند گرد بدعت ها، خرافات، آفت و آسیب های جبران ناپذیر برچهره مجالس نورانی حضرت امام حسین (ع) بنشیند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.