به گزارش ایرنا، سید مهدی رضویان روز چهارشنبه در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم، افزود: دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی متعلق به یک نسل خاص نیست و جوانان امروز با درس گرفتن از مقاومت پدران خود در برابر هرگونه تجاوز خواهند ایستاد.
وی با اشاره به این که نسل امروز در کنار نسل گذشته برای دفاع از اسلام و انقلاب آمادگی کامل دارند، بیان کرد: شهید حججی با اخلاص تمام در صحنه دفاع از حریم اهل بیت (ع) حاضر شد و جان خود را در این راه فدا کرد تا به جهانیان نشان دهد، راه پیشکسوتان جهاد و شهادت لحظه ای متوقف نمی شود، بلکه با قدرت بیشتری ادامه می یابد.
شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از 2 روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند؛ پیکر مطهر این شهید امروز با حضور گسترده مردم در شهر تهران تشییع شد.
وی ادامه داد: پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز همواره تجربه های خود را در عرصه های مختلف از جمله صحنه های نبرد، در اختیار جوانان قرار می دهند و امروز نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه مستحکمی در برابر تهدیدهای دشمنان برخوردار است.
رضویان در ادامه گفت: بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم از سال 89 کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون بیش از سه هزار بازنشسته نیروهای مسلح را در قالب کمیته های تخصصی، حلقه های معرفتی و هیات های قرآنی جذب و سازماندهی کرده است.
وی افزود: کانون ها و شوراهای بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سطح نواحی بسیج استان قم فعال است و اعضای حاضر در این مجامع، جلسات پیوسته خود را به صورت تخصصی و عمومی در موضوع های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برگزار می کنند.
وی با اشاره به فعالیت 80 هیات قرآنی زیر مجموعه بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم، ادامه داد: بر اساس برنامه راهبردی سازمان بسیج مستضعفین، ارتقاء کیفی فعالیت های بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در اولویت قرار گرفته و در همین راستا برنامه های متنوعی برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت حضور بازنسشتگان نیروهای مسلح در این نهاد، تدارک دیده شده است.
همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در قم به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور فرماندهان دفاع مقدس، خانواده های معظم شهیدان و اعضای بسیج پیشکسوتان برگزار شد.
تقدیر از اعضای فعال بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم، عبدالله اسکندری، به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سال 96 از جمله برنامه های این همایش بود.
سردار شهید عبدالله اسکندری از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش دست یافت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در اولین روزهای خردادماه سال 93 به شهادت رسید.
در روز هفتم مهرماه سال 1360 پس از پایان موفقت‌آمیز عملیات ثامن‌الائمه، شهیدان فلاحی (رئیس ستاد مشترک ارتش)، سید موسی نامجو (وزیر دفاع)، یوسف کلاهدوز (قائم مقام سپاه پاسداران)، فکوری (‌مشاور جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش) و جهان‌آرا (فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آبادان) ، به منظور تقدیم گزارش به امام خمینی (ره) به وسیله یک فروند هواپیمای سی ـ 130 عازم تهران شدند که به دلیل نقص فنی هواپیما و سقوط آن به همراه جمعی دیگر به شهادت رسیدند؛ به همین مناسبت هفتم مهرماه به نام روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت نامگذاری شده است.
همچنین در این همایش از خانواده شهید مدافع حرم محمود هاشمی، سردار احمد فتوحی و سرهنگ رضا حافظی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب (س) تجلیل به عمل آمد.
شهید محمود هاشمی از پاسداران سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم بود که در 16 بهمن‌ماه سال 94 در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا به شهادت رسید.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.