به گزارش ایرنا، مهدی بهرامیان عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه دوره تربیت حقوقدانان طراز انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) در قم افزود: نخبگان حوزوی و دانشگاهی نقش تعیین کننده در تشکیل تمدن نوین اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را دارند.
وی ادامه داد: تحقق تمدن نوین اسلامی به‌عنوان هدف اصلی انقلاب اسلامی درگرو تشکیل دولت اسلامی است.
رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور ادامه داد: فرهنگ سازی و بسترسازی برای گسترش عدالت، دفاع از آزادی های مشروع، صیانت از ارزشها و جلوگیری از نفوذ ارزش های غربی و توجه به فقه جواهری از رسالت های سازمان بسیج حقوقدانان کشور می باشد.
وی گفت: مدرک گرایی باعث شده که برخی مهارت لازم را برای استفاده از دانش خود نداشته باشند.
وی آموزش همگانی حقوق، تشکیل هیات اندیشه ورز و مشاور حقوقی در نمازجمعه ها، مراکز استان ها و نمازجمعه، تشکیل دبیرخانه دائمی آسیب شناسی حقوقی روند اقتصاد مقاومتی، بانکی و مالی، تشکیل کارگره آسیب شناسی اطاله دادرسی و مقابله با استعمار نوین حقوقی و... از اقدامات بسیج حقوقدانان کشور ذکر کرد.
وی همچنین گفت: اگر بخواهیم در راستای اهداف کلان بسیج حقوقدانان سخن بگوییم یکی از مهم‌ترین مدخل‌های ترسیم نظام مطلوب در حقوق عمومی، آسیب‌شناسی و شناخت خلأهای آن در ایران و پرداختن به نقص های علمی و ساختاری نظام سیاسی است.
یحیی اکبری دبیر کمیته علمی این دوره نیز به ایرنا گفت: این دوره آموزشی با حضور 180 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور به مدت یک هفته در قم برگزار می شود.
وی ادامه داد: شاخصه های خاصی برای انتخاب این افراد لحاظ شده و محتوای علمی دوره نیز بر عهده موسسه آموزشی پژوه0شی امام خمینی (ره)است که بیشتر در حوزه مبانی دانش حقوق به آنها آموزش داده می شود.
اکبری گفت: این افراد در کلاس های تخصصی و محتوایی در صبح و عصر هفته جاری شرکت دارند و روز شنبه آینده نیز مراسم اختتامیه با حضور برخی شخصیت ها برگزار خواهد شد و با برخی علما و مراجع تقلید نیز دیدار خواهیم کرد.
در این مراسم محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور نیز سخنرانی کرد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.