"حسن بختیاری" روز سه‌شنبه در نشست خبری شورای شهر قم که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اضافه کرد: شورای شهر در ورود به حادثه میدان کشاورز تاخیر به خرج داد و به‌صورت جدی به آن نپرداخت و انتقادات اصحاب رسانه در این زمینه کاملا به‌جا بود.

سقوط یک دستگاه خودرو در گودال ناشی از نشست زمین هم‌زمان با بارش شدید باران در قم، جان باختن سه سرنشین خودرو را در پی داشت، این حادثه بامداد روز ۴ فروردین ماه امسال در میدان کشاورز قم رخ داد که براثر آن سه سرنشین خودرو ۲۰۶ جان خود را از دست دادند.

دو خودرو در گودالی که به دلیل نشست زمین در این منطقه به وجود آمد سقوط کرد که با تلاش نیروهای آتش‌نشان دو سرنشین خودرو اول نجات پیدا کردند، ولی متأسفانه سه سرنشین خودرو دوم جان خود را از دست دادند .علت به وجود آمدن این گودال هفت متری که موجب این حادثه دلخراش شد توسط کارشناسان در دست بررسی است.

با گذشت بیش از یک ماه، پیگیری های متعدد رسانه های قم برای دسترسی به اطلاعات موثق در خصوص علل واقعی این حادثه و دستگاه ها یا افرادی که مرتکب تقصیر یا قصور احتمالی در این خصوص شده اند، تاکنون بی نتیجه مانده است. 

نائب رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت که اعضای این شورا در رابطه با علت این اتفاق و احتمال قصور شهرداری دیدگاه‌های مختلفی داشته و یک نظر نیستند.

بختیاری ادامه داد: تعدادی از اعضای شورای شهر قم معتقد هستند که این حادثه باید خارج از دیدگاه شهرداری درباره علت وقوع آن موردبررسی قرار بگیرد.

وی بدون اشاره به نتایج اقدامات احتمالی در مورد این پرونده، افزود: باید در یک فضای قانونی و عادلانه این اتفاق بررسی‌شده و با مقصران این حادثه برخورد شود.

بختیاری ابراز کرد: به دلیل محدودیت‌های سیاسی، قانونی و فضاهای موجود در مدیریت شهری، دست شورای شهر قم را در سوال از شهردار و به مخاطره افتادن جان شهروندان بسته‌شده است.

وی به جزییات بیشتر اشاره نکرد اما گفت که جایگاه کنونی شوراها برای فعالیت مناسبت نیست و محدودیت‌های زیادی برای مدیریت شهری توسط سیستم قانون‌گذاری به این نهاد تحمیل‌شده است.

نائب رییس شورای شهر قم تصریح کرد: استقرار مدیریت محلی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را در روند مناسبت‌تری پیگیری و به سرانجام برساند.

بختیاری عنوان کرد: افزایش بهره‌وری و مدیریت صحیح‌تر مشکلات محلی از فلسفه‌های اصلی تشکیل این نهاد است که در کشورهای متمدن دنیا آثار سازنده خود را بر جای گذاشته است.

گفتنی است از 

اختصاص ردیف بودجه برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز گفت: در تمام مناطق هشت‌گانه ۵ ردیف بودجه برای رفع مشکل آب‌های سطحی در بودجه سال ۹۹ شهرداری قم در نظر گرفته‌شده است.

"سید مجید اخوان" اظهار داشت: با راه‌اندازی کانال جدید کمربندی قم بخش عمده‌ای از مشکلات آب‌های سطحی در شهر از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به هزینه نگهداری شهر قم گفت: امسال ۳۵۰ میلیارد تومان برای نگهداری، ایمنی و نظافت ۱۳ هزار هکتار محدوده شهری قم هزینه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان داشت: یکهزار  و ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری هنوز تسویه نشده است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.